Ja, er is wel een verschil in belastingvermindering voor bewoond en onbewoond.
Voor een elektriciteitsaansluiting met verblijfsfunctie geldt een belastingvermindering van € 318,62 (exclusief btw) per verbruiksperiode van 12 maanden.
Voor een elektriciteitsaansluitingen zonder verblijfsfunctie geldt een belastingvermindering van € 119,62 (exclusief btw).

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor bedrijven en instellingen zijn er afwijkende teruggaaf regelingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt iedereen heeft recht op energie belasting teruggave bedankt voor bericht

Andere antwoorden (1)

Uiteraard niet, want dan zou die belasting geen nut hebben.

Op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/overige_belastingen/belastingen_op_milieugrondslag/teruggaafregelingen/ zijn de verschillende teruggaafregelingen te lezen.

Recht op (gedeeltelijke) teruggaaf bestaat bijvoorbeeld bij/voor:
* gebruik van aardgas voor blokverwarming
* als op één aansluiting voor elektriciteit meer dan één onroerende zaak is aangesloten
* instellingen van levensbeschouwelijke of religieuze aard; charitatieve, culturele of wetenschappelijke instellingen; instellingen voor het algemeen nut; sociale instellingen; multifunctionele centra zoals dorpshuizen (met ingang van 1 januari 2006)
Computoon