Mijn vriend heeft 2 maanden geleden met urgentie een huurwoning gekregen. Nu willen we graag gaan samenwonen in ditzelfde huurhuis, kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meld dit altijd aan de verhuurder. En bevestig dit schriftelijk.
Zo kun je veel ellende later voorkomen. Dit vooral doordat onderhuur niet toegestaan is. Inschrijven bij de gemeente is daarbij natuurlijk verplicht.

Antwoorden (1)

Ja, als de huurbaas het goedvindt en jij je laat inschrijven op dat adres.
jc54
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Als het een zelfstandige huurwoning is, heeft de 'huisbaas' daar niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huurbaas bepaald wie er in komt wonen, zo ook hoeveel mensen. De huurbaas heeft er dus wel degelijk wat mee te maken.
Pieter2011
10 jaar geleden
Bij zelfstandige huurwoningen (of die nu van een particulier of van een woningcorporatie zijn) heeft de verhuurder er niets mee te maken of (en zo ja, met wie) de huurder gaat samenwonen. Gelukkig niet zeg! Het moet niet gekker worden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas werkt dit in de praktijk anders. :)