mijn man is 21 krijgt hij inkomen voor 23 jaar en ouder?

Mijn man en ik hebben een geregistreerd partnerschap hij is 21 en werkt. Ik werk niet om bij de kinderen te kunnen blijven. IS het zo dat hij nu sinds we geregistreerd partnerschap hebben hij in de normale lonen komt van 23 jaar en ouder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee,je man krijgt het salaris van 23 jaar en ouder als hij de leeftijd van 23 heeft bereikt,eerder niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom is dit bij gehuwden dan wel zo?
Amadea
11 jaar geleden
Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Alleen uitkering of bijstand wordt verhoogd bij gehuwd zijn. Inkomen door werk levert al een hoger bedrag dan je als uitkering krijgt.
ronron1212
11 jaar geleden
Gehuwd en geregistreerd is het zelfde voor de wet. Maar dat doet er niet toe voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee TessaH,
bij gehuwden is dat ook niet zo. http://www.st-ab.nl/normwml.htm
Als hij fulltime voor een werkgever werkt, krijgt hij minimaal het minimumjeugdloon voor een 21-jarige (nu: euro 1065,30/maand), evenals iedere fulltime werkende 21-jarige.

Een werkgever mag uiteraard meer geven.
Computoon