Hooguit 3x per jaar met de trein. Ov-chip of los papieren kaartje kopen. Wat is handiger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Los papieren kaartje beter dan ov chip
met los papieren kaartje kan je nog korting krijgen als je meereist met bv een student. bij ov-chip is er geen sprake mogelijk plus je moet genoeg op je ov-chip om mee te reizen en vaak het geval dat je vergeet uit te checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In dat geval zou ik (zo lang het nog mogelijk is) absoluut gaan voor het losse papieren kaartje.

De nadelen van de OV-chip:
1) Je kunt het verliezen
2) Je moet geld (uit mijn hoofd € 7,50) neertellen voor een persoonlijke OV-chip kaart. Koop je er één die niet op naam staat, dan moet er bij aanvang van elke reis mimimaal 20 Euro op de kaart staan, ook al kost het ritje je in het echt slechts 3 Euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig zijn er altijd minimaal NS-treinkaartje-acties bij of het Kruitvat, Blokker, Jumbo of AH. Dan kan je een dagkaart kopen voor €13,-. Even opletten en dan zo'n ding halen, zijn iets van 2-3 maanden geldig!

Toegevoegd na 31 seconden:
minimaal 3 NS-treinkaartje-acties