Kun je bijstand krijgen als je thuis woont en je ouders wel geld verdienen?

Ik woon thuis maar ik vrees na mijn studie geen baan te kunnen vinden. Echter heb ik geen idee hoe ik dan aan geld moet komen voor de reiskosten voor sollicitatiegesprekken. Weet iemand of ik op 1 of andere manier geld kan krijgen hiervoor?

11 jaar geleden
1.1K
Drepolli
11 jaar geleden
Mijn ouders gaan mij zeker weten GEEN geld geven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een (bij)baan in de supermarkt, schoonmaker, mc Donalds etc of folders lopen.
Drepolli
11 jaar geleden
Als u mijn leeftijd zou weten en de "leeftijdsdiscriminatie" die echt wel plaats vindt in deze sectoren zou u weten dat ik daar niet aangenomen zal worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is idd erg klein maar als je niets probeert heb je zeker niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je op jouw leeftijd dan nog nooit een baan gehad?
Ritsuka
11 jaar geleden
Postbode?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt in ieder geval geen recht op een bijstandsuitkering omdat je ouders een inkomen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is echt wel werk als ongeschoolde, in ieder geval niet van uit gaan dat er niets is. Je hebt overal wel seizoenswerk ook.
ronron1212
11 jaar geleden
Als u mijn leeftijd zou weten en de "leeftijdsdiscriminatie" die echt wel plaats vindt in deze sectoren. Wat is je leeftijd? dan en in welke sector is dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de post, de tomatenplukkers en bij het callcenter kijken ze echt niet naar jouw leeftijd hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werk is er altijd..onderaan de ladder beginnen ...geldt nog altijd.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
voor hooggewaardeerde economen is altijd plaats
anders werden ze immers niet hooggewaardeerd
Amadea
11 jaar geleden
Kloppen de gegevens die jij op je profiel hebt ingevuld wel, Drepolli? Of maken meerdere mensen gebruik van dit account? Deze vraag komt dan wellicht van een zoon of dochter van Drepolli?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik vond het ook niet helemaal kloppen.

Antwoorden (3)

Nee je hebt geen recht op bijstand. Je kunt gewoon voor een uitzendbureau gaan werken. Krantenwijk. Folders rond brengen. Niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hooggewaardeerd econoom van 41 jaar,
die thuis woont,
nee die krijgt geen bijstand!

Nee, daar is geen tegemoetkoming van de maatschappij voor sollicitatiegesprekken.

Hoe je geld kan krijgen hiervoor
is gewoon gaan werken hiervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. En terecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de sollicitatiegesprekken krijg je een reiskostenvergoeding van het bedrijf waar je op gesprek gaat!!