Hoe geef je belasting op?

als je een eigen site maakt en er geld aan verdient moet je belasting opgeven,
maar hoe doe je dat?

en wat is de minimale leeftijd daarvoor?

Toegevoegd na 43 seconden:
bedoel een eigen site om spullen te verkopen.

( web store )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt de inkomsten opgeven bij Andere Inkomsten -> Inkomsten uit overig werk.
Het is mogelijk dat je belasting moet betalen over deze inkomsten. Is wel afhankelijk van hoeveel je hebt verdient en aftrekbare kosten voor deze inkomsten. Ook speelt mee wat je daarnaast aan andere inkomsten hebt.

Als je bericht ontvangt om aangifte te doen dan moet je het gewoon invullen. Maar ook als je geen bericht ontvangt, kan het zijn dat je aangifte moet doen. Als je denkt dat je belasting moet betalen over inkomsten waarop nog geen belasting is ingehouden. Je moet dan aangifte doen.

De belastingdienst geeft geen minimum leeftijd aan. In het algemeen geldt: Kinderen van 15 jaar mogen zelfstandig licht niet-industrieel werk doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook als je 13 of 14 jaar bent mag je al een aantal werkzaamheden doen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen.html