Hoe kan ik voorkomen dat ik aan het begin van het shoppen meteen al me geld uitgeef?

Als ik ga shoppen, heb ik (logisch) geld bij me. Alleen dat geef ik aan het begin dus meteen uit en aan het eind heb ik dan niks meer en heel vaak zie ik dan wat leuks. Hoe kan ik dat voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn tip is om een bepaald bedrag van te voren te pinnen, bijvoorbeeld 70 euro. Vervolgens je pinpas thuis laten & daarna de stad in te gaan. Verder als je twijfelt: Niet doen. Wie weet kom je iets veel leukers later tegen, en heb je inderdaad geen geld meer. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :) Verder kan je ook bedenken of je het echt nodig hebt, als je een basic shirt koopt bedenk dan of je dit niet al 100x in je kast hebt liggen. Zo voorkom je ook miskopen of dubbelkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door eerst alleen te winkelen, en te noteren wat je leuk vindt en wel zou willen kopen. Zet de prijs er meteen bij. Wie weet kom je een paar shops verderop iets nog veel leukers tegen wat ook nog eens minder kost.
Dan kan je aan het eind van de winkelroute eerst gaan rekenen en besluiten wat je het best kunt gaan kopen. En ga je terug naar de betreffende winkels om het uiteindelijk aan te schaffen.
Amadea
11 jaar geleden
Als je iets leuks ziet wat je wel zou willen kopen, kijk dan hoeveel er nog van zijn, zijn dat er weinig, vraag dan bij de informatiebalie of ze dat een paar uur voor je vast willen houden, zodat je tijd genoeg hebt om verder te kijken en later toch nog op dat product terug kan komen. Je kunt ook nog een vriendin of je moeder meenemen om je advies te geven, neem dan wel iemand mee, die goed met zijn geld omgaat.