kan ik een bezwaarschrift indienen terwijl ik geen kentekenhouder ben, dus eigenlijk een mede-eigenaar van de auto?

Graag zou ik een bezwaarschrift willen indienen voor een beschikking, alleen staat de auto niet op mijn naam maar op een naaste van mij. Alleen rijdt hij er nooit in, hij betaalt gewoon de belasting en al die toestanden.

Is het mogelijk om alsnog bezwaar in te dienen ?

Ik dacht zelf eigenlijk dat het niet serieus genomen zal worden, dit omdat ik niet de kentekenhouder ben.

HOOR GRAAG !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, want de kentekenhouder is de enige die bezwaar kan maken. Om de kosten van de rechtsstaat een beetje in de hand te houden, mogen alleen mensen in bezwaar gaan die zelf getroffen zijn door een besluit. Je zal dus de kentekenhouder een door jou opgesteld bezwaar moeten laten tekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de kentekenhouder aangeeft dat jij de bestuurder van het voertuig was op de tijd dat de overtreding is begaan mag jij tegen de beschikking bezwaar aantekenen.