Ik word volgend jaar 65,mijn vrouw heeft een uitkering van het UVW wat betekend dat voor mijn aow?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Je krijgt je aow nog niet als je 65 wordt maar een paar maanden later Je krijgt een alleenstaande aow.

Het beste antwoord

Als eerste, hou er rekening mee dat je je AOW later krijgt. Als je volgend jaar 65 wordt betekent dat 1 of 2 maanden nadat je 65 bent geworden pas AOW krijgt. Als je een een prepensioen of vutregeling zit betekent dat dat je dus die periode geen inkomen hebt.

Als u AOW krijgt en uw partner nog niet dan krijgt u een toeslag op uw AOW. VAn deze toeslag worden dan weer zaken afgetrokken, waaronder uitkeringen. Aangezien uw vrouw een UWV uitkering heeft zal deze volledig van de toeslag worden afgetrokken. Afhankelijk van de hoogte van de uitkering en de hoogte van de toeslag blijft daar wel of niet iets van over.

Ik weet het niet zeker maar het basisbedrag van de AOW is volgens mij gegarandeerd, dus daar hoeft u niet bang voor te zijn. Het gaat alleen over de toeslag.

Uitgebreide informatie is te vinden bij de SVW (zie de bronnen).