Moet je incasso kosten betalen terwijl je de oorspronkelijke rekening al 2 maanden geleden betaald hebt?

heb dus 2 maanden geleden een rekening betaald, staat er gisteren iemand van deurwaarderskantoor aan de deur, ik bellen en inderdaad die rekening is in nov. al betaald, zij zouden dat gaan regelen met deurwaarder, krijg ik dus van die deurwaarder telefoontje met de mededeling dat de extra kosten voor mijn rekening komen. Dus mijn vraag is : kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, maar niet geschoten is altijd mis zal de deurwaarder gedacht hebben, was het trouwens een deurwaarder of een incassoburo, delaatste hebben helemaal geen poot om op te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als deze rekening op tijd betaald is en jij kunt dit bewijzen, kan dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij de originele betaling niet op tijd betaald hebt, en ook de herinnering niet, en niet hebt gereageerd op de brief : "ALS U NIET BINNEN 14 DGN BETAALD DAN DRAGEN WE HET OVER AAN EEN INCASSOBUREAU"(of zoiets dergelijks)
En dus die 14 dgn ook voorbij bent....

Jazeker moet je die dan betalen. Dan was je dus te laat. Het incassobureau heeft het dan in handen gekregen en dan betaal je zoveel procent op het originele bedrag er bovenop aan incassokosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je echt wel op tijd was dan moet je de instelling waar je de achterstand had bellen, want zij zijn dan de enigen die de gegevens terug kunnen halen bij het incassobureau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet alleen betalen indien jij te laat was. Jij zegt zelf dat je op tijd bent, indien je dit kan bewijzen met een copy van je dagafschrift of een stortingsbewijs kunnen zij jou niets maken. Zij hebben dan zelf een fout gemaakt in hun administratie. Die extra kosten moet de deurwaarder verhalen op het bedrijf die hun heeft ingeschakeld en niet bij jou. Ik heb het zelf ook een keer voorhanden gehad en heb het geweigerd. Heb een boze brief geschreven naar het bedrijf die het verder maar met de deurwaarder moest uitvechten. Heb toen nooit meer iets gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat moet je niet.
als je dit kunt aantonen dmv afschrift ect. hoeft dit niet.
echter als je toen al een betalings achterstand hebt opgelopen en de incasso buro is ingeschakeld wel.
mits je hiervan op de hoogte bent/was gesteld dmv een schriftelijke brief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen als je kunt bewijzen dat je tijdig betaald hebt. Dien een klacht in als de deurwaarder bij een erkende organisatie is aangesloten. Komt vaak door de slechte communicatie tussen het bedrijf en de deurwaarder.