Hoe kom ik erachter of ik te weinig loonbelasting betaal?

Ik heb AOW en nog een parttime baan. De belasting komt nu waarschijnlijk met een naheffing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Daar kom je achter als je je aanslag binnen krijgt als het over 2012 gaat,laat het nakijken wat er in dit geval fout is gegaan zodat je het aan kunt laten passen om niet volgend jaar weer bij te moeten betalen.
Het beste is ook om elke maand iets opzij te leggen voor zulke gevallen.

Als het om de loonheffingskorting gaat,dan kun je dit het beste door degene laten toepassen waarvan je het meeste inkomen hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik inderdaad achter gekomen, maar ik kan niet zien welke instantie te weinig heffing inhoudt. Ik heb nl AOW en een paar pensioentjes. Daarbij werk ik nog een paar uur per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies hetzelfde als mijn man doet,hij heeft ook AOW,een paar pensioentjes en een aantal uur werk per week. Je kunt als het goed is op de jaaropgaven zien hoeveel loonheffing er in wordt gehouden.
Ben je geen lid van een bond o.i.d. zodat je dit kan uit laten zoeken of dat je een afspraak maakt bij een inspecteur van de belastingdienst?
Door belastingaangifte te doen. Download je formulier (daar staat alles al ingevuld), kijk of je nog aftrekposten hebt en over een kwartier weet je het.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifteprogramma_2012
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belastingaangifte gedaan en toen kwam het aan het licht. Zie ook antwoord van mij op Maria16.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aow houdt geen rekening met eventueel ander werk, net zoals de aow geen rekening houdt met bijv een pensioen. Mijn vader moet dus ook altijd bijbetalen. Bedoel je niet de loonheffing ipv de loonbelasting? Die moet automatisch gaan maar waarschijnlijk heb je de loonheffing laten toepassen bij zowel de AOW als bij je werk. Stop die bij je werk.