Volgens cao vvt behoor je twee dagen voor het einde van de maand je loon te hebben ontvangen,hoe zit dat in de maand februari?

Artikel 3.1.8 Uitbetaling salaris
1. De werknemer dient uiterlijk twee dagen, zon- en feestdagen niet meegerekend, voor het einde van de kalendermaand
over zijn salaris over die maand te kunnen beschikken.

Dit staat vermeld in het nieuwe cao VVT. Doorgaans ontvang ik mijn loon rond de 27e soms op de 28e van de maand. Maar hoe zit dan met de maand februari? Dit jaar heeft deze maand 28 dagen. Het is nu 26 februari (twee dagen voor het einde van de kalander maand) en heb mijn loon,noch mijn salarisstrook,nog niet ontvangen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In dit geval hoor je conform de CAO je loon uiterlijk vandaag te ontvangen. Dat staat er duidelijk in. Het gaat om de kalendermaand en dus niet om een vaste datum.

Je kunt het beste je werkgever even bellen met de vraag wanneer je het loon dan wel kunt verwachten. Vermoedelijk morgen, ook al is dat niet conform de CAO.

Je zou een klacht kunnen indienen als je dit erg hoog zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou toch echt 26 februari moeten zijn. Mijn vrouw zit in de thuiszorg en heeft het binnen.