Kan je echt geld winnen of verlies je eerder geld door te bieden op de euroveiling site ?

Mijn dochter liet een site zien die ze op tv zag het gaat om www.euroveiling.nl je kan op geld bieden.
Ik begrijp er uit dat je bv op 50 euro kan bieden, maar hoe meer mensen bieden dan zakt het bedrag naar 1 euro stel ik bied 30 euro en ik win het dus mijn winst zou moeten zijn 20 euro.
Maar er hebben bv 100 mensen geboden dus dan is die prijs gezakt naar 1 euro inplaats van 50 dus ik krijg inplaats van 50 maar 1 euro dus ik verlies uiteindelijk toch geld ?
Of snap ik het verkeerd en het kost ook nog geld om te bellen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik snap het niet, je gaat geld bieden op geld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit ziet eruit als een pure scam. ver van wegblijven.
je moet ergens op verdienen dus uiteindelijk verkopen ze sowieso de 10 euro voor meer dan 10 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als iets te mooi is om waar te zijn, is dit ook vaak zo!

Het beste antwoord

Je zou geld kunnen verdienen, als je geluk hebt. Maar hoe groot is die kans? Euroveiling is onderdeel van http://www.byteplanet.com die ook o.a. Astro TV exploiteert. Ze verdienen geld aan het feit dat mensen hoge telefoonkosten moeten betalen. Per gesprek betaal je namelijk 1,30. Euroveiling hoopt in te spelen op het feit dat wanneer het een keer niet lukt, je nog een keer gaat bellen. Die 1,30 per gesprek voel je niet meteen in je portemonnee. Stel dat je na 10 belpogingen (want als het bij één veiling niet lukt probeer je het bij een volgende) een biljet van 20 euro voor 10,00 hebt "gewonnen". Dan heb je dus wel dat biljet van 20 euro voor 10 euro, maar je hebt er dan intussen wel 10 x 1,30 (13,00) betaald aan gesprekskosten die je op je volgende telefoonrekening tegenkomt. Tel uit je verlies!
De kans dat je er echt geld mee wint, lijkt me erg klein.
Niet aan beginnen zou ik zeggen. Ik vind het meer een gokspel dan een veiling. Ik kan me ook nog voorstellen dat dit voor sommige mensen ook verslavend kan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kost inderdaad ook geld om te bellen.
Per beller gaat er 50 cent van het bedrag af, het telefoon gesprek kost 1.30. Het bedrijf maakt dus per 50 cent die eraf gaat 80cent winst.

Het bieden gaat op afslag, dus degene die het bod accepteerd voor het op dat moment geldende bedrag krijgt het voor die prijs.

mensen die wel bellen maar het bod afwijzen (die toetsen 2 voor "nee") zorgen er dus voor dat er 50 cent van het bedrag af gaat terwijl het bedrijf hier 80 cent op verdient.
Dit gaat door tot het bedrag van 1 euro is bereikt, als er dan nog niemand het bod heeft geaccepteerd stop de veiling.

Dit haal ik zo even snel van de site af, ik heb geen kleine lettertjes oid doorgenomen, ik zou er in nieder geval niet aan beginnen