Als ik in plaats van 'straatnaam' 11 per ongeluk 'postbus' 11 op een briefstuk zet, komt het dan op het straatadres of de postbus aan?

NB: De postcode is van het straatadres

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De kans is groot dat het goed aankomt. De postverwerkingsmachines scannen de postcode en het huisnummer (dat kun je zien omdat het vaak op de envelop geprint wordt). De combinatie postcode en huisnummer bepaalt de sortering dus je brief zal bij het sorteren waarschijnlijk al in de stapel voor de juiste straat terechtkomen.

Het kan zijn dat de postbezorger twijfelt als hij 'postbus' op de envelop ziet staan, maar de kans is ook groot dat als de naam klopt met het naambordje, en de postcode klopt dat ze het dan door de bus gooien. Of dat ze er niet eens naar kijken. De bezorger kan eventueel nog uitzoeken of de naam die hoort bij de postbus klopt met de envelop. Het kan dus zijn dat de brief wat langer onderweg is, maar dat hij uiteindelijk wel goed aankomt.

Wij krijgen bijvoorbeeld met enige regelmaat post van iemand uit een dorp verderop. Hun postcode verschilt 1 getal met de onze en het huisnummer is hetzelfde. Dat de straat en de naam op de envelop niet kloppen met onze gegevens is voor de bezorger bij ons geen bezwaar om hem toch door de bus te gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou 'geen bezwaar' is niet van toepassing ;) Degene die voor jouw brievenbus staat moet alleen controleren op straat en huisnummer. Niets anders, ook een naam (want soms wonen er drie achternamen op 1 adres als iemand gescheiden is en kinderen heeft en daarna een nieuwe relatie begint). Je antwoord klopt, brief komt vrijwel zeker normaal aan, bij een oplettende postbode een dag later.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar heb jij weer gelijk in, ik ben denk ik nog een beetje ouderwets