Wat te doen bij verlies of zoek raken van een bankpas?

Als je je bankpas kwijt bent moet je dit dan aan het politiebureau melden en aan de bank of alleen aan de betreffende bank?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Meld het zo snel mogelijk bij de bank zodat de pas kan worden geblokkeerd. Als je portemonnee is gestolen (met ook andere pasjes) dan is het slim om de politie te waarschuwen. Als alleen het pasje "kwijt" is zonder dat je weet of die gestolen is zou ik niet de politie waarschuwen maar wel dus snel met je bank bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk een uitgebreid antwoord

Andere antwoorden (7)

Aan de bank is voldoende. Wel zo snel mogelijk, zodat ze de pas kunnen blokkeren en niemand er misbruik van kan maken.

Toegevoegd na 30 seconden:
En natuurlijk zodat ze je aan een nieuw pasje kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de bank om je pas te laten blokkeren.

Als je je hele portemonnee kwijt ben, zou ik aangifte doen.
Als het alleen je bankpas is die je kwijt ben, zou ik de moeite niet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de politie EN de bank die kunnen je bankpas blokeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel mogelijk melden bij het speciale telefonische meldpunt dat u werd medegedeeld door de bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet eerst naar de bank zodat zij die pas kunnen blokkeren. Zij zullen dan automatisch een nieuwe pas voor je aanvragen. Indien er bedragen van je rekening af zijn gegaan ga je opnieuw naar je bank met het dagafschrift om dit uit te laten zoeken. De persoon die de pas heeft gestolen zal dan de beschikking hebben gehad over je pincode en heeft dus geld kunnen pinnen. Jij zult dan alsnog naar de politie moeten gaan om aangifte te doen van misbruik van je rekening. Tevens zul jij moeten bewijzen aan je bank dat jij zorgvuldig met je pas en je pincode bent omgegaan anders zouden ze nog wel eens moeilijk kunnen doen om je het geld te vergoeden. Maar laten we hopen dat het niet zover komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk,beide. Er zijn namelijk ook nog mensen die zo'n pasje bij het politiebureau in zullen leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen laten blokkeren en melden aan de bank.
je zou naar de politie kunnen gaan, mogelijk heeft iemand hem daar ingeleverd...