Hoeveel euro netto hou ik over bij een bruto inkomen van €588,12?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht het belangrijk zijn: ik ben 19..

Toegevoegd na 2 minuten:
Het betreft hier een maandinkomen, vanuit de Wajong.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaar-, maand- of weekinkomen? Wel of geen pensioenpremieinhouding en zo ja, hoeveel?
Leeftijd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toegevoegd!

Het beste antwoord

Volgens de bruto-nettolooncalculator euro 529,46.
Houd rekening met enkele euro’s naar boven of beneden, het is een globale berekening. Ik ben ervan uitgegaan dat je in 1993 bent geboren en nog niet jarig bent geweest in 2013.

Het brutominimumloon voor iemand van 23 jaar of ouder is vanaf 01-01-2013 eur 1469,40 bij een volledige gewerkte maand.
(Percentage van brutominimumloon/brutominimumjeugdloon per maand/week/dag)
20 jaar 61,5 €| 903,70 €|208,55 €|41,71
19 jaar 52,5 €| 771,45 €|178,05 €|35,61

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor een WAJONG-uitkering werkt het iets anders, die is een bepaald % van het brutoloon. Uitkerng is afhankelijk van percentage van arbeidsongeschiktheid.

80% of meer: 75% van het minimumloon
65% tot 80%: 50,75% van het minimumloon
55% tot 65%: 42% van het minimumloon
45% tot 55%: 35% van het minimumloon
35% tot 45%: 28% van het minimumloon
25% tot 35%: 21% van het minimumloon

Als 19-jarige Wajong'er zou je derhalve vanaf januari 2013 bruto per maand krijgen als je 80 of meer % ongeschikt bent:
Euro 1469,40 * 0,75 * 0,525 = euro 578,57.
(Toelichting: euro 1469,40 is brutominimumloon, 75% is percentage bij 80% of meer arbeidsongeschiktheid, 52,5% is 'jeugdloonpercentage'.)

Hoe het kan, dat het bedrag dat je nu bruto krijgt hoger is dan deze euro 578,57, weet ik ook niet.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ik ben niet arbeidsongeschikt :). Heb alleen extreem veel begeleiding nodig.

Andere antwoorden (1)

De inhouding loonheffing is met algemene heffingskorting € 49,66 per maand. Ook werd er nog premie Zvw en "sociale lasten"ingehouden. De Zvw is m.i.v. 2013 anders geworden.
Voor jou geldt de groene tabel, omdat het geen loon uit tegenwoordige arbeid is. Bij loon uit arbeid geldt de witte tabel van de belastingdienst.
Dat betekent dat er bij jou geen heffingskorting wordt toegepast in de vorm van arbeidskorting.
Zie de onder bron bijgevoegde link naar de groene maandtabel 2013.
Eenvoudiger is het om het Uwv te bellen en door te vragen.

Toegevoegd na 21 uur:
Inkomensafhankelijke premie zorgverzekering wordt m.i.v. 2013 geheel door de inhoudingsplichtige/werkgever betaald.
Die betaling levert ook geen bijtelling van het fiscale inkomen meer op. Dus geen inhouding daarvan op uitkering/loon.