Mag TNT post servicekosten (strafport) rekenen van 1,32 euro, terwijl er op hun website 0,44 euro staat?

Bij navraag bij TNT werd mij verteld dat de kosten 1,32 zijn ipv 0,44 omdat het een verzending naar het buitenland betrof (ik had 2 cent te weinig geplakt, maar dit terzijde). Op de website wordt nergens vermeld dat de servicekosten (strafport) voor het buitenland anders zouden zijn dan voor het binnenland.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Als een postzending niet of onvoldoende gefrankeerd is, verzoekt TNT Post het aan frankering ontbrekende bedrag, verhoogd met servicekosten te voldoen.

Bij binnenlandse post wordt dit verzoek tot betaling aan de ontvanger gestuurd. De afzender is weliswaar degene die de port verschuldigd is, doch om vertraging van de post te voorkomen, wordt het verzoek aan de ontvanger gericht. De ontvanger kan de zending weigeren en hoeft het verschuldigde bedrag aan port en servicekosten dan niet te betalen.
Bij post naar het buitenland wordt het betalingsverzoek aan de verzender gericht en wordt de zending zonder vertraging doorgestuurd.

Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar boven naar een veelvoud van ? 0,44 en verhoogd met servicekosten ? ? 0,44.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij de bron even bij de zoekopdracht STRAFPORT intikken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wat ik al aangaf in de vraag. Nu rekenen ze dus niet die 0,44 euro voor de servicekosten maar 1,32 omdat het een buitenland zending betreft. Mag dit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee eerst dus 0.44 voor ontbrekende of te kort aanzegels, altijd afgerond naar boven, en dan ooknog eens 0,44 voor servicekosten, waarschijnlijk is de broef net te zwaar geweest voor de eerste klasse en krijg je dus nogeens 0,44 extra gerekend dan totoaal inderdaad 1,32
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dus. 2 ct te weinig, naar boven afgerond 0,44 + 1,32 servicekosten, totaal moet ik 1,76 betalen (heb ik allemaal nagevraagd).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oke dan, dat is een ander verhaal, begreep je even verkeerd, maar er staat dathet een betalingsverzoek is, geen betaalplicht ;)
Onder het kopje "disclaimer" staat de volgende tekst:
Deze site kan onjuistheden of typefouten bevatten, die na de ontdekking ervan door TNT Post gecorrigeerd zullen worden naar TNT Post's goeddunken. Ook wordt de informatie op deze Site regelmatig bijgewerkt. TNT Post behoudt zich het recht voor te allen tijde en zonder vooraankondiging wijzigingen, verbeteringen en/of veranderingen aan te brengen in de informatie, deze voorwaarden, namen, beelden, afbeeldingen, logo's en iconen of de producten en diensten, waarnaar op deze Site verwezen wordt. Aangezien Internet onafhankelijk in stand wordt gehouden op duizenden sites overal ter wereld, is het mogelijk dat de informatie, namen, beelden, afbeeldingen, logo's en iconen waartoe deze site toegang verleent afkomstig zijn van buiten de grenzen van deze site. Om deze reden sluit TNT Post alle verplichtingen of verantwoordelijkheid uit inzake de gegevens die hetzij verkregen of verworven worden, hetzij toegankelijk zijn binnen, via of buiten deze site.

Met andere woorden: het mag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus er is niets tegen te doen? Met zo'n disclaimer kunnen ze natuurlijk alles beweren, de strafport had dan net zo goed 5 euro kunnen zijn.
waarom zou je betalen voor iets wat een ander verstuurd heeft
gewoon niet betalen krijg je nog 1 keer een herinnering en daarna kost het hun teveel werk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoezo wat een ander heeft verstuurd? Ik heb het zelf naar het buitenland verstuurd.