welke richting in het middelbaar onderwijs moet men volgen om advocaat te worden?

Hallo

Ik zit momenteel in wetenschappen-wiskunde in het 3 de middelbaar. Ik voel me goed in deze richting en mijn resultaten bevestigen dit. Ik wil heel graag advocaat worden later, maar ik vraag me af welke richting in het middelbaar onderwijs het meest voorbereidend is om later rechten te gaan studeren.

Mvg
WG1996

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs de keuze advocaat is een heel ruim begrip. In welk recht zou je willen afstuderen. het beste kun je een Uni bij je in de buurt online bezoeken en daar vindt je vaak een studie keuze hulpmiddel. bij de uitkomst is vaak ook wel iets te vinden wat dan de beste vooropleiding zou kunnen zijn. Veel succes met je keuze.

Antwoorden (3)

In principe maakt het voor als vooropleiding zijnde niets uit.
Het meeste voorbereidend is denk ik economie. Wat jouw richting precies inhoudt weet ik niet, maar wetenschappen en wiskunde lijken mij ook erg handig voor je vervolgopleidingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoordt!
ik weet niet of het nuttig is, maar in wetenschappen-wiskunde 3 de jaar krijgt men: -aardrijkskunde 1uur
-biologie 2 uur
-chemie 2 uur
-Engels 3 uur
-Frans 5 uur
-fysica 2 uur
-geschiedenis 2 uur
-godsdienst 2 uur
-informatica 1uur
-lichamelijke opvoeding 2 uur
-muzische opvoeding 1uur
-Nederlands 4 uur
-Wiskunde 5 uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe is natuurlijk elke kennis belangrijk. Engels is belangrijk, informatie opzich ook wel en Nederlands en wiskunde wordt ook steeds belangrijker.
Maar zoals ik al zei, op zich kun je je op de middelbare nog niet helemaal voorbereiden voor advocaat. Ik ben zelf nu ook bezig met opleiding om uiteindelijk voor advocaat te gaan studeren en ik had op de middelbare sector landbouw ;)
Ik adviseer om, naast wiskunde (a) en economie(1&2), ook vooral aan je taken te denken.
Veel vraagstukken vragen inzicht in de economie, maar aangezien de economie steeds meer grensoverschrijdend wordt, zijn talen onontbeerlijk.
Zeker als je in de praktijken van (internationale) overnames en mededingingsrecht terecht komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is hbo rechten te volgen als je hierbij je bachelor haalt heb je een goede vooropleiding die goed aansluit op de universitaire studie.
ronron1212