heb ik recht op een uikering als stagaire?

ik ben onslagen op stage om een reden(wat ik onnozel vind) ik liep 3 dagen stage en ik kreeg een stage vergoeding. maar nu moet ik een nieuwe stage gaan zoeken, maar heb ik recht op een uitkering(ww of wat anders) in die tussentijd dat ik op zoek ben naar een nieuwe stage

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat was de reden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ze denken dat ik geen leiding kan hebben(ze hebben mij de kans daar voor geen eens gegeven want elke keer was mijn begeleidster me voor) ik liep namelijk stage op een kinder opvang

Antwoorden (2)

Nee heb je geen recht op, een stage is onderdeel van school. En als ze je toch stagevergoeding geven dan is dat fijn maar het is niet verplicht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stage is geen werk en derhalve krijg je ook geen uitkering uit de werkeloosheids-wet (ww)