Eigen risico en eigen bijdrage voor 2e lijns psycholoog , hoe zit dat bij aanmelding half December ? Betaal je dan NU het eigen risico en eigen bijd

Toegevoegd na 41 seconden:
Vraag: Eigen risico en eigen bijdrage voor 2e lijns psycholoog , hoe zit dat bij aanmelding half December ? Betaal je dan NU het eigen risico en eigen bijdrage en in Januari volgend jaar opnieuw ?

Toegevoegd na 1 uur:
Even kijken of ik het goed begrijp. Stel dat een behandeling 100 euro kost. en ik heb in 2012 3 behandelingen. Dan betaal ik de eerste 2 volledig zelf tot aan het eigen risico van 220 euro.
Daarna betaal ik een eigen bijdrage van 20 euro per keer tot aan een bepaald maximum.
En in 2013, betaal ik opnieuw de eerste behandelingen zelf, dit keer tot een 350 euro, en daarna weer 20 euro per keer tot aan een bepaald maximum ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In het jaar dat jij gebruik maakt van zorg die een eigen risico per jaar met zich meebrengt, betaal je dat, je krijgt dus de rekening over 2012 en straks over 2013, hetzelfde geldt voor je eigen risico. Ik heb dit zelf, voor een andere behandeling ook meegemaakt, begin van het jaar viel de eigen bijdrage van 2010 in de bus, 3 dagen later die van 2011, heel frustrerend, maar je betaald voor ieder jaar dat je gebruik maakt van de hulpverlener, dat bedrag, al doe je dat maar 1 keer dat jaar.

Toegevoegd na 56 minuten:
even een antwoord op je aanvulling, ja je hebt het goed begrepen, helaas werkt het zo :(