Hoeveel geld kan ik maximaal lenen bij de bank om een appartement te kopen?

Ik verdien netto 1300 euro per maand en woon nog thuis.

Thuis moet ik enkel onkosten betalen (ongeveer 100 euro/maand), heb totaal geen schulden en ook geen vervoer, dus kan goed sparen...

Ik zou graag een appartementje willen kopen en dan verhuren, iemand enig idee hoeveel geld ik van de bank maximaal zou kunnen lenen?

Zou graag willen afbetalen op 30 jaar...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt een appartementje KOPEN en verhuren.... blijf je de komende 30 jaar bij je ouders zitten ofzo? De bank houdt er geen rekening mee dat jij geen onkosten hebt, vooral omdat de bank ervan uit gaat dat dat de komende tijd wel een keer gaat veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.hypotheker.nl/Hypotheken/Ik+wil+een+woning+kopen/Hoeveel+kan+ik+lenen/Bereken+maximale+leenbedrag/default.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Banken zijn er ook niet happig op dat je je appartement wil gaan verhuren; een huurder kan schade aanbrengen (huis wordt minder waard) en een huurder bouwt rechten op (je kan'm er niet zomaar uitzetten, ook al laat je dat in het contract opnemen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga ik zeker en vast doen dankje ;-)

Antwoorden (2)

Wat je kunt lenen is afhankelijk van je inkomen,nu is dat 1300 netto maar je. Woont nog thuis,nu zal je je hypotheek-premie,want daar praten we over makkelijk kunnen missen maar als je bijv.gaat samenwonen ligt dat weer anders,wat je kunt doen is een willekeurige site van een bank op zoeken en daar in een vragenlijst je mogelijkheden op vragen,daar naast is het zo dat banken /hypotheekverstrekkers niet zo happig zijn op financieele risico's maar je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het financieren van een woning die je wilt gaan verhuren is vrijwel nergens mogelijk. Als het al wordt toegestaan, kun je vaak maar een beperkt deel financieren, en moet je zelf een hoop eigen geld inbrengen.
Als je zelf in het appartement gaat wonen kun je zelf eenvoudig berekenen o.b.v. je BRUTO inkomen wat je maximaal kunt lenen, en wat dit per maand ongeveer kost. Zie bronvermelding.