Hoe kan ik me vriend het best geld vragen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik woon samen met mijn vriend in huis. Maar hij geeft me nooit geld ik heb het ook nooit gevraagd. Als ik wat nodig heb geef ik het wel aan en geef ook aan dat ik geen geld heb. Maar hij gaat er nooit op in om uit zich zelf geld te geven. Ik wil niet langer een vriend hebben die niets voor me doet. Maar ik hou nogsteeds heel veel van hem. Maar is moeilijk leven met zo een partner. Any tips??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je je vraag wat uitbreiden? Waarom moet je je vriend om geld vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor vriend is het?
Je partner?
Met wie je samen woont?
Of niet?
"me vriend" is veel te algemeen.
anneliez
11 jaar geleden
werk zoeken en voor jezelf zorgen is misschien ook een optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit een gevalletje ik geef hem liefde, hij geeft mij geld? Daar is een woord voor... Ik ga het niet gebruiken maar zoals je vraag er nu staat komt het wat eigenaardig over. Waarom heb je zelf geen geld?
anneliez
11 jaar geleden
Eeerlijk duurt het langst, dus eerlijk vertellen waarom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook zo'n situatie gehad, en mijn concusie is: eens een krent altijd een krent. Ik had hem toen eruit moeten gooien. Had me heel wat pijn en rechtzaken gescheeld.
Meneer verdiende meer dan ik, maar vond toen dat het mijn huis was, dus ik moest betalen. Waardeloos dat soort mannen

Antwoorden (1)

Het is belangrijk om eerst met je vriend in gesprek te gaan. Wat je kunt doen:
Ga met je vriend aan tafel zitten en schrijf precies op wat de kosten van het samenwonen zijn:
- huur / hypotheek
- gas, water, licht
- boodschappen
- gezamenlijke activiteiten
- internet
- gemeentelijke kosten
- enz enz

Hierna schrijf je op welke persoonlijke kosten jullie ieder maken:
- kleding
- auto?
- verjaardagen
- sportvereniging
- telefoon
- enz enz

Schrijf op wat jullie inkomsten zijn. Bespreek hierna hoe je de inkomsten gaat verdelen:
- alles bij elkaar
- gezamenlijke rekening / huishoudpot waar ieder een evenredig deel in doet
- verdeling per kosten (bijvoorbeeld; jij de vaste lasten, hij de boodschappen en andere
onkosten

In de bron vind je wat handige extra informatie.
Betaalt je vriend nog niet mee? Dan is het aan jou om te kiezen wat je er verder mee wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord!