Mensen worden ontslagen krijgen minder geld en kunnen moeilijker aan een baan komen. Dit zijn gevolgen van de crisis. Hierdoor kunnen mensen moeilijker hun huur of hypotheek betalen en de andere lasten daardoor ontstaat armoed.
ronron1212
11 jaar geleden
Door de crisis worden mensen wantrouwend en voorzichtiger met uitgaven.
Bedrijven merken dit aan hun omzetcijfers en moeten gaan bezuinigen of gaan failliet, waardoor de werkloosheid toeneemt. Mensen die werkloosheid thuis zitten hebben nog minder te besteden, waardoor er nog minder wordt uitgegeven en bedrijven/ondernemingen het opnieuw moeilijker krijgen. Een visuele cirkel eigenlijk.

Veel gezinnen hebben in de economische hoogtij een huis gekocht met een hoge hypotheek. Doordat de huizenprijzen toen enorm hoog waren, werd de hypotheek soms afgesloten op beide inkomens (dus man en vrouw). Nu één inkomen wegvalt door (langdurige) werkloosheid, zijn de vaste lasten vaak niet meer op te brengen.
Een vervelend gevolg is dat gedwongen verkoop volgt, waarbij er meestal een flinke restschuld overblijft. Een klein huurhuisje is dan het gevolg.

De werkgelegenheid neemt voorlopig niet toe. Ook de bouwsector ligt geheel stil, door weinig tot geen (nieuw)bouw projecten vanuit de overheid en woningbouwcorporaties. Naast dat er naar verwachting opnieuw een slagveld aan ontslagen aankomt, is er over feitelijk op dit moment een tekort aan woningen. Dit is echter weer goed te merken als het economisch beter gaat.

Er is dus zeker verband met tussen de economische crisis en armoede!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel kort , heel veel geld wat bij banken stond geparkeerd , of opgepot bij pensioen fondsen , is geïnvesteerd in achter af blijk baar rommel hypotheken (bad loans ) voor al dus Europees Nederlandse euro's op grond van vals positief afgeven ratings. Dat geld is dus opgelost (virtueel ) . En dat is zo ontzettend veel geld en daarmee kwamen onze banken in financiële problemen :( met als gevolg dat onze regering dat ging oplossen (met ons belasting geld ) . Dat gebeurde ook met grote andere Europese banken en beleggingsfondsen en pensioen fondsen . En ja ellende komt nooit van een kant . Ook veel euro landen die in het verleden altijd al veel meer geld uit gaven dan ze hadden (binnen krijgen ) en daar dan in het verleden een hoge rente voor betaalde , en of allebei hun valuta (geld soort) in waarde lieten dalen . Maar na de gezamenlijke euro hun lol niet opkonden en helemaal los gingen in het uitgeven van de euro met die lage rente :). Maar ja aan ieder feestje komt een eind :( nu moet de zooi opgeruimd woorden en ja hogere belastingen , een overheid in Nederland die ook altijd wat geld tekort kwam moet samen met andere rijke landen ? Het gat helpen dichten met als gevolg ! Op alles bezuinigen , burgers schrikken en geven geen geld uit :( winkels en bedrijven zetten minder om , personeel moet er uit , banken geven (lenen uit ) omdat ze zelf weinig hebben en omdat ze er te weinig aan verdienen en er niet opvertrouwen dat het terug komt , dit alles brengt Europa voor een periode een moeilijke situatie . Licht puntjes zijn er wel ook in China gaat het best goed en die kopen graag Duitse kwaliteit , en machines om weer producten te maken . Dus omdat de macro (de grote ) economie stagneert komt ook de kleine economie in een recessie dus bedrijven minder winst , daardoor heeft de staat minder belasting inkomsten en ja daar om betaal jij nu en straks meer en dan nog meer en dan ? Gaat het vanzelf weer goed hoop ik :) ook na de 2e wereld oorlog heeft Europa het gered (toen dankzij Amerika ) en nu in de crises mede door Amerika . Het is nog veel complexer , maar hou het simpel verdienen je ouders minder geld kunnen ze je ook niet meer zakgeld geven . Dus onze overheid heeft minder inkomsten en nieuwe uit gaven ja dan moeten ze dingen schrappen , en of de belastingen verhogen :( ja een vicieuze cirkel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rommel hypotheken in Amerika .