Verhandelt Irak nog steeds olie?

Is dat nog steeds evenveel als voor de inval?
Hoeveel olie verhandelde Irak voor de inval en hoeveel nu?
En bij een groot verschil, is dat in het voordeel van Amerika?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

En hoe. De hele oorlog ging alleen maar over die olie.
Ze produceerden voor de eerste inval ca. 3 miljoen barrels per dag. Ze hebben nu de olievelden bij opbod verkocht en hopen binnenkort op 12 miljoen per dag te zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat is inderdaad in het voordeel van de USA die betrouwbare leveranciers wil hebben, De familie Bush bezit ook Iraakse olievelden. Dat stemt tot nadenken...
AWM