Snellere oplossing van klachten door grote bedrijven zoals KPN en Nuon?

Zolang je zelf niets verandert bij KPN gaat alles goed. Nnou ja, zolang zij het ook niet op hun heupen krijgen om dat uit zichzelf te doen dan.

Je bent echter aan de beurt als je een verhuizing wilt regelen, een ander telefoonnummer wilt, je ADSL lijn wilt laten resetten of uberhaupt iets wilt wijzigen. Rapen gaar, zeg maar. Stukgekookt zelfs!

Betaal niet 2 keer hetzelfde bedrag voor 2 termijnen op dezelfde dag aan de Nuon, want gegarandeerd: het systeem maakt er 1 kwijt en 5 jaar later wordt je volstrekt onterecht afgesloten. Excuus zul je niet krijgen, alleen uiterst arrogante en niet luisterende medewerkers van de administratie.

Gewoon luisteren en het oplossen is dus lastig. Dreigen helpt niet, advocaten nog minder en diegene die nog denken dat grote bedrijven wel wakker zullen worden van een aangetekende brief: slaap lekker en rust zacht.

Met een zoetgevooisde stem lukt het me meestal wel om iedereen in het begin aan het rennen te krijgen, maar vervolgens blijken dezelfde mensen toch te stom om zelf na te denken: "de computer zegt het, hè?". Stomme doos!

Hoe haal je de arrogantie uit dergelijke bedrijven? Hoe realiseer jij het snelste een oplossing?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Onmogelijke opgave...

Afgelopen jaar voor de tweede maal afgesloten door essent om een bedrag van 26 euro die in 2001 al betaald was. Geven fout binnen een etmaal toe, maar het duurt wel bijna 4 weken voordat je weer gas en stroom hebt. Maar ze kunnen me nu nooit meer afsluiten, omdat ik van essent een pre-paid meter heb laten plaatsen. Anders had ik misschien wel 7 weken moeten wachten i.v.m. de vakanties...

Het probleem zit niet in de grote bedrijven, maar in de call-centers die de telefoonafhandeling doet. En het maakt op zich niet uit wat je tegen die mensen zegt, zolang het maar overeen komt met het protocol dat op het beeldscherm staat...

Erg moeilijk communiseren met iemand die het IQ van een TFT beeldscherm heeft...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het IQ van een TFT-scherm.....Sabine, ik ridder je heden 21.49 officieel tot "grappig":) (hoe treurig het onderwerp ook is, overigens)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je wel...

Andere antwoorden (3)

Hét antwoord heb ik niet, maar misschien dat je hier wat van opvrolijkt.. Als de computer iets zegt dan is het helaas pindakaas...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moeilijk, ik bereid me vaak goed voor en heb gelijk een antwoord klaar als ze weer gaan ouwenelen. Soms is dom houden goed. Even aanvoelen wat je aan de andere kant van de lijn hebt zitten.
Maar wij lossen hier niks op. Misschien TROS Radar of Kassa.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. ALTIJD de vriendelijkheid zelf blijven
2. Vaak begrijp je de computer zelf beter dan degene die voor het scherm zit: Probeer hem/haar door het scherm te praten dmv. het stellen van vragen
3. Als je met iemand van doen hebt die er echt niets van snapt: vraag of zij het aan een collega (dus niet: hun manager) kunnen vragen.
4. Als niets meer helpt, zeggen dat je je ontzettend machteloos voelt en niet begrijpt hoe het kan dat dit probleem niet voor je kan worden opgelost. ALTIJD vriendelijk blijven en niet ophangen, maar gewoon wachten een lange, ongemakkelijke stilte laten vallen, dan beginnen ze zelf na te denken.