16 uur contract = hoeveel uur per maand?

Ik heb een contract van 16 uur per week zonder vaste werkdagen. Dit ging in op 22 oktober 2012. Hoeveel uur had ik in oktober moeten werken?

Mijn baas vertelde mij 25,6 uur (begindatum contract tot einde maand en dan op basis van 16 uur per week).

Maar hoe bereken je dat?

(uit pure nieuwsgierigheid)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.2K

Het beste antwoord

Je hebt in oktober in totaal 8 dagen gewerkt. (vanaf 22 tot 31) 22 tm 26 is gewoon 1 week (5 dagen, dus 16 uur) De rest van oktober heb je 3 dagen gewerkt (29 tm 31).

16 uur / 5 dagen = 3,2 uur per dag. Je had nog 3 dagen openstaan (die 29 t/m 31 okt) dus 3 x 3.2 uur = 9.6 uur.

Dit tel je op bij de 16 uur van de volledige week (22 tm 26) dan wordt het dus 16 uur + 9,6 uur = 25,6 uur.

Ben geen goede docent, maar hoop dat je het begrijpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord en snel ! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Je baas heeft de doordeweekse dagen geteld, dat zijn
er 8 en daarvan zitten er 5 in een week.

Dat is dan dus 8/5 week van 16 uur
=8/5*16= 25,6 uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord en lekker kort!
stel 16 uur/week = 65 uur/maand. 31 dagen - 22 = 9 dagen. 9 gedeeld door 31 = 0,29, dat maal 65 uur = 18,9 uur. Dit alles omdat je geen vaste dagen hebt (dus ook geen weekend). Alle getallen in benadering gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was ook mijn benadering. Echter had mijn baas dus alleen de weekdagen geteld. Toch bedankt.