In reclame folders zie je onderaan vaak typfouten voorbehouden wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Als er een prijs verkeerd staat gedrukt proberen bedrijven zich zo in te dekken. Is alleen overbodig, want ze moeten bij een drukfout alsnog leveren, tenzij het een overduidelijke fout is. Het is meer voor de vorm dan wat anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, sinds een jaar of vier is dat niet meer verplicht. Een bedrijf zou het uit coulance kunnen doen, maar niks moet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens artikel 3 lid 35 van het burgerlijk wetboek is de verkoper wel degelijk verplicht om te leveren. Volgens artikel 3 lid 34 is hij dat niet, wanneer de wil om te handelen duidelijk ontbreekt (e.g. irreëele prijs).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat geldt niet voor alle voorbeelden die hierboven zijn gegeven, dat zijn allemaal kennelijke fouten.

Andere antwoorden (4)

Dat als er bv een grote tv staat voir 60 euro dat dat dan niet de prijs is, maar een type fout en je dus helaas 600 euro moet betalen voor de tv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer er een zetfout/typfout geplaatst is een folder, bijvoorbeeld bij een verkeerd geprijsd artikel geeft de winkel aan dat ze het recht behouden om voor de juiste prijs te verkopen.
Dit kan een andere prijs zijn dan in de folder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze een mooie tv ter waarde van 1000 euro voor 10 euro in de aanbieding hebben dan is er een drukfout gemaakt.

Als er een pak hagelslag voor 50 euro en een koffiezetter voor 0.75 cent in de folder staan dan is er een zet fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat er mogelijk fouten in zitten bij voorbeeld verkeerde prijzen dan zijn die prijzen dus niet geldig.
ronron1212