Welke garantie heeft een mastercard?

Ik heb gehoord dat als je iets koopt met je Mastercard en om de een of andere reden is het gestolen of kapot, dat je een vergoeding krijgt. Uiteraard staat er een termijn voor. Dacht 6 maanden van aankoop. Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bijna alles wat je met een door Mastercard uitgegeven creditcard betaald is verzekerd. De termijn voor die verzekeringen is voor alle kaarten van Mastercard zelf 180 dagen. Als je een creditcard van een Nederlandse bank gebruikt die uitgegeven is door Mastercard kan het zelfs zo zijn dat je 365 dagen verzekerd bent.

Wel zijn op die verzekering uiteraard een aantal uitzonderingen en voorwaarden van toepassing. Meer informatie daarover vind je op de website van de aanbieder van jouw creditcard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is zo.

Vrijwel alle producten die u betaalt met uw MasterCard creditcard, zijn vanaf de dag van aankoop 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Een veilig gevoel.