wat gebeurt er als je ontslagen wordt?

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je ontslagen wordt, ( het gaat over mijn partner ) hij heeft een vaste baan stel hij wordt ontslagen krijgt hij dan een uitkering van het UWV valt hij dan in de WW?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als hij ontslagen wordt kan hij een ww uitkering aanvragen. Hieronder een site voor nog meer informatie.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat hangt er van af hoe lang hij gewerkt heeft. Hij moet minimaal 26 weken gewerkt hebben.

Als hij ook nog eens minimaal vier jaar achtereen gewerkt heeft dan komt hij ook in aanmerking voor de verlengde ww.

De maximale duur is nu nog 3 jaar en 2 maanden. In het kabinet zijn er voorstellen om het terug te brengen naar 1 jaar.

Als hij niet aan de wekeneis (minimaal 26 gewerkt in de 36 weken vóór ww aanvraag) dan valt hij in de bijstand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heeft hij recht op de maximale ww
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wacht even, zit hij ook in de ziektewet? dan kan hij niet ontslagen worden zonder gang naar de kantonrechter, dat weet je?
Soms heeft je vriend recht op een gouden handdruk:
http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/52959-gouden-handdruk-of-ontslagvergoeding.html

Dit hangt ervan af of het ontslag buiten zijn schuld om is.