heb een ww-uitkering voor 20 uur, en heb een nul-urencontract. ik werk 10 a 12 uur per maand. hoeveel wordt ik gekort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gesproken ontvang je WW voor het aantal uren dat je gewerkt hebt. Dat zal dus 20 zijn.
Voor de uren dat je weer gaat werken, wordt je WW natuurlijk niet uitgekeerd.

Hoeveel er in je contract staat maakt daarbij niet uit, maar hoeveel uren je daadwerkelijk werkt .

In dit geval zal dat dus per week verschillen. Daarbij wordt alleen gekeken naar het SALARIS dat je in die gewerkte uren verdiend hebt, en niet zozeer naar het aantal uren. Voor de precieze verrekening / percentages zie link. Verdien je nu dus per uur beduidend meer dan bij je vorige baan (dus waar je WW voor krijgt), dan 'kost' het je relatief meer WW en vice versa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen de uren die je daadwerkelijk werkt, worden (gedeeltelijk) gekort op je uitkering. Dat verschilt dus per maand