Welke bank kun je internetbankieren zonder toestemming van ouders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke niet?

Antwoorden (4)

Als jij een betaal rekening hebt van welke bank dan ook kan je ook internet bankieren.wel zo netjes om toch met je ouders te overleggen voor het uit de hand loopt.suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt af van je leeftijd.
Jongeren vanaf 18 jaar mogen zelf een bankrekening openen en beheren. Ben je jonger dan 18 jaar, dan heb je altijd toestemming nodig van (een van) je ouders om een bankrekening te mogen openen.
Hoe je dan vervolgens deze rekening gaat beheren, kun je het beste overleggen met je ouders.

Toegevoegd na 27 minuten:
Dus: als je 18 jaar of ouder: bij iedere bank.
Als je jonger bent heb je altijd toestemming nodig. En dus geen enkele.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 15 en ik internetbankier best wel veel. Bij grotere aankopen zeg ik het wel altijd even tegen mijn ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan vanaf 18 jaar bij elke bank. Vanaf je 18e word je door de meeste winkels, bureaus en ook banken als volwassen beoordeeld en mag je vrijwel alles onafhankelijk doen van je ouders.

Tot je 18e heb je echter altijd! toestemming nodig van je ouder/voogd. Dit omdat je onder de 18 jaar geen rekeninghouder bent, je hebt hiervoor dus toestemming nodig van degene die deze rekening voor je heeft geopend (ouder/voogd)
Let wel: je kunt als een rekening voor jou eenmalig geopend is, wel zelf internetbankieren afhankelijk van hoe je ouder/voogd dit in heeft laten stellen.

Mijn zusje kan bijvoorbeeld wel internetbankieren, maar mijn moeder kan bij haar meekijken in alles wat ze doet en het eventueel weer ongedaan maken. Ook kan zij weer beperkingen in laten stellen voor mijn zusje.

Vanaf je 18e ben je wel vrij om te doen wat je wilt en kun je ook je rekening voor jou alleen maken zonder dat je ouder/voogd mee kan kijken met wat je doet.