Hoeveel bespaar je op energiekosten als je het temperatuur van een zwembad verlaagd van 30 graden naar 25 graden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen- of buitenbad? Jip-en-Janneke-opblaasbad of wedstrijdbad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
electrisch, gas, warmtepomp of houtkachel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een binnen recreatie bad. en ze hebben gas en waterpomp

Antwoorden (1)

Niks als de omgevingstemperatuur 30 graden is.
100% als de omgevingstemperatuur 25 graden is (tenzij je gaat koelen)

Bij andere temperaturen hangt het van de grootte, isolatie en ligging van het zwembad af.

Ik hou hierbij geen rekening met het energieverbruik van je (filter)pomp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de omgevingstemperatuur moet altijd 3 graden hoger zijn. dus als het bad 30 graden is, is de omgevingstemperatuur 33 graden en bij 25 graden is de omgevingstemperatuur dus 28 graden.