Wat is het emailadres van Lococensus ?

Door een volstrekt incompetentie administratie bij het waterschap / de gemeente, hebben wij zojuist een of ander dwangbevel (wat blijkbaar het zevende schrijven op rij zou moeten zijn, maar het eerste is) van de firma Cannock Chase.

Het zou gaan over een niet betaalde rekening van het waterschap voor een adres waar we al drie jaar niet meer wonen, en waar we keurig alles hebben achtergelaten, inclusief adresgegevens. Bovendien is de brief zes dagen geleden gedateerd, terwijl we 5 dagen na dagtekening zouden moeten hebben betalen.

Een kort onderzoekje op Internet maakt duidelijk dat beide bedrijven zwaar onder de maat presteren, onbeschoft hun 'klanten' (tegen wil en dank) behandelen, er geen zaken mee te doen is en we, kortom, volstrekt onschuldig en ongevraagd een hoop stront aan de knikker hebben.

Ik heb uiteraard beide bedrijven onmiddellijk na ontvangst van de brief geprobeerd te bellen, maar die werkweigeraars zijn allemaal na half vijf, vijf uur op een doordeweekse (!!) dag al niet meer bereikbaar.

Nu heb ik Cannock Chase met wat kunst- vlieg- en zoekwerk inmiddels een pittige email kunnen sturen met wat ik er van denk, maar dat wil ik natuurlijk ook met onmiddellijke ingang naar de hoofdschuldige, het waterschap / Lococensus doen. Hun mailadres is echter via Internet volkomen onvindbaar. Welk mede-slachtoffer heeft er een voor mij ? Want er moeten er legio zijn, afgaande op Internet-recensies......

Toegevoegd na 46 minuten:
Woon in Duitsland / 0900 en DigiD onbruikbaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
ronron1212
11 jaar geleden
Ik heb uiteraard beide bedrijven onmiddellijk na ontvangst van de brief geprobeerd te bellen, maar die werkweigeraars zijn allemaal na half vijf, vijf uur op een doordeweekse (!!) dag al niet meer bereikbaar. Dat is een normale kantoortijd marleen. Dat hun werkgever misschien in jou ogen onder de maat presteert hoe je niet af te wentelen op hun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, van drie jaar Duitsland raak je verwend ; daar kun je zo ongeveer ALLE overheidsinstanties, huisartsen, ambtenaren, eender wie je dringend nodig hebt na werktijd, gewoon telefonisch bereiken tot zeven uur 's avonds, zodat ook werkende mensen de gelegenheid hebben hun zaken af te wikkelen zonder vrij te hoeven nemen. Ik verwijt overigens de werknemers niet dat ze er niet zijn hoor ; ik verwijt het bedrijf - in grote mate- dat ze om die tijd al dicht zijn. Prutsers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan stuur je ze toch gewoon een brief per post.
ronron1212
11 jaar geleden
In Nederland is het nu eenmaal anders de meeste bedrijven sluiten om 5 uur. Enkele hebben afspraken met medewerkers over andere werktijden en zijn daardoor langer open. Dat zijn keuzes en geen verplichtingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Monaliza ; ja, droom maar lekker verder. Ik heb echter een beetje gegoogeld op beide bedrijven, en geloof me, daar wordt je NIET vrolijk van. Hoe eerder en hoe meer actie, hoe beter. En post doet er vijf dagen over, (Daarom kreeg ik deze ook te laat), dus GEEN ENKELE optie. Maar mijn vraag gaat niet over openingstijden, die gaat over het verkrijgen / achterhalen van een emailadres dat gewoon openbaar zou moeten zijn. Althans, bij een instantie die oprecht en integer zijn werk doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@marleen: ik heb ervaring met incassobedrijven - tegen wil en dank - en "niet lachen" ook met cannock chase! het enige wat je moet ( je moet niks :P ) onthouden, is dat je ze zo snel mogelijk SPREEKT ! daar gaat het om.
daarnaast is het uiteraard raadzaam om een brief, eventueel mail - maar daar ben ik geen voorstander van, te sturen met de gegevens/bevestiging van het telefoongesprek en vergeet niet te noteren met wie je sprak.
al is jouw "niet betaald hebben" anders dan gemiddeld, toch raad ik je aan ter voorkoming van nog meer irritatie/frustratie, eerst te bellen.
succes ermee! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bellen was ook mijn eerste stap , met als resultaat 1 receptioniste die van niks wist en niet haar naam wilde zeggen, (volgens haar niet relevant mdat ze toch niks wist) en 1 antwoordapparaat. Als ik nu morgenochtend niet onmiddellijk om 9 uur wordt teruggebeld (uiteraard ga ik om half tien ofzo zelf weer bellen) hebben ze in elk geval alle gegevens vast op een rij, inclusief de rekening van de notaris waarop de betaling van het waterschap bevestigd staat. Ik wens alleen volstrekt niet door het knoeiwerk van een stelletje incompetente ambtenaren waar dan ook te boek te staan als 'wanbetaler' in welke vorm en welke administratie dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
terecht, (ook) jij zou geen beste klant van de kredietbank
zijn :D dit is een van de bijkomende minder leuke kanten
van foutjes door bedrijven, ik kan er een boek over
schrijven, maar ik doe het niet :P voor mijn eigen bestwil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat het probleem momenteel huist in meerdere projecten.
Ten eerste worden de databases van Tricijn en Lococensus momenteel samengevoegd (wat uiteraard de nodige fouten teweeg kan brengen) en daarnaast gaan ze ook nog eens over naar een heel ander belastingpakket van een andere leverancier, dus moet er ook nog een conversie over.
Ik vermoed dat je dus één van de velen bent waar dingen momenteel fout gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dan hebben ze WEL de verkeerde uitgekozen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:))

Het beste antwoord

Dit heb ik ook nog gevonden. Je kan het GBLT benaderen, zie onderstaand artikel:

Welkom op de website van Gemeenschappelijk Belastingkantoor Lococensus-Tricijn (GBLT). GBLT is opgericht per 1 januari 2011 en heft en int waterschapsbelastingen voor acht waterschappen in Nederland.

GBLT zal vanaf 2013 ook voor een aantal gemeenten het heffen en innen van lokale belastingen en de wet WOZ uitvoeren. Uitgangspunt daarbij is de hoogste kwaliteit, tegen zo laag mogelijke kosten. Jaarlijks worden ca. 2,7 miljoen aanslagen opgelegd aan inwoners en bedrijven uit de provincie Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel en Drenthe. GBLT treedt voor het uitvoeren van haar kerntaak naar buiten toe onder de namen Lococensus en Tricijn.

Inwoners van de beheersgebieden van de onderstaande vijf waterschappen
Waterschap Groot Salland
Waterschap Regge en Dinkel
Waterschap Rijn en IJssel
Waterschap Reest en Wieden
Waterschap Velt en Vecht
ontvangen dus een aanslag voor waterschapsbelastingen van: LOCOCENSUS

Adres :
Postadres: Postbus 1098, 8001 BB Zwolle
Bezoekadres: Assendorperdijk 5, 8012 EG Zwolle

Geen email adres kunen vinden maar wel van hun redactie: redactie@gblt.nl misschien dat info@gblt.nl ook werkt?

Succes

Toegevoegd na 24 minuten:
Gemeenschappelijk Belastingkantoor Oost Nederland h.o.d.n. "Lococensus"
Assendorperdijk 5
8012 EG Zwolle
NEDERLAND
Telefoon: +31 388515977

Toegevoegd na 27 minuten:
Gemeenschappelijk Belastingkantoor Oost Nederland h.o.d.n. "Lococensus"
Assendorperdijk 5
8012 EG Zwolle
NEDERLAND
Telefoon: +31 388515977
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoek in Google met Lococensus en contact en dan kom je op onderstaande pagina (zie in bron) uit.

Hier staan verschillende links voor o.a. Bezwaar. U moet zich wel eerst met een DigiD aanmelden voordat u verder kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, leuk ; een digID voor iemand die in Duitslan woont..... Hahahahhaahaa Zo, uitgelachen. https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/?nodeid=1978
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ongeveer NET zo nuttig als hun 0900-nummer dat ik niet kan bellen. Gelukkig heb ik DAAR wel een alternatief voor - maar neemt er natuurlijk niemand meer op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef antwoord n.a.v. je vraag zoals je in eerste instantie gesteld hebt. Daarin meld je niet dat je in Duitsland woont.
Kennelijk kun je dus niet klagen via contact.
Jammer!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry , dat is mijn fout inderdaad; Ik had te weinig tekens en moest flink schrappen ,waarbij de zin dat we al drie jaar in Duitsland wonen is weggevallen.
Maar buiten dat, de contact-pagina had ik natuurlijk allang gevonden. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb overigens inmiddels natuurlijk wel een stevige klacht naar Radar gestuurd. We staan nu wel ergens te boek als wanbetalers, terwijl we nog NOOIT een dag te laat zijn geweest met welke betaling ook. Zie dat maar eens helemaal teruggedraaid te krijgen......
Via het waterschap Rijn en IJssel krijg ik de volgende gegevens:

Heeft u naar aanleiding van uw belastingaanslag nog vragen? Neemt u dan contact op met Lococensus.
Telefoon: 0900-0676
E-mail: info@lococensus.nl
Internet: www.lococensus.nl

En voor een brief heb je het volgende adres nodig:
Postbus 1098, 8001 BB Zwolle
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het telefoonnummer heb ik niks aan, maar hartelijk dank voor het mail-adres ; DAT zocht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, ook die brief is onderweg. Inclusief kopie van de afrekening van de notaris waarop overduidelijk staat aangegeven dat de kosten voor het waterschap voor 2010 verrekend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shit ; de mail is gebounced, het emailadres bestaat niet meer. Kruiperige hufters......DAT krijgen ze dus morgen OOK nog te horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daar ook maar via een contact-berichtje mijn gal gespuid. Met het 'vriendelijke' verzoek onmiddellijk een correct emailadres te vermelden. Wat zijn het toch een ongelofelijk stelletje amateurs, zeg....Als ik zo zaken moest doen, kon ik wel opdoeken. Maarja, overheid he ? Die komen overal mee weg.