heb een postadres nodig,om onder andere een ww aan te vragen. hoe en waar gaat dat het beste zonder inkomsten?

vallen onder het mom van thuis loos

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het enige wat je nu kan doen is een uitkering aanvragen in jou gemeente maar je komt dan alleen in aanmerking voor dak en thuisloze uitkering.

Met dat geld zien te overleven. Want zolang jij geen adres hebt krijg je niks.
Vanaf dat moment heb je alleen nog recht op een zwerversuikering. Inschrijven bij andere adressen gaat niet meer vanwege de fraudepreventie

Het lijkt me dat je beter je energie kunt steken in het vinden van een ander woonadres en een inkomen. Vandaar mijn advies. Uiteraard staat het je vrij dit advies terzijde te leggen. Een ander advies heb ik echter niet voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwervers uitkeriing heb ik volgens cwi geen recht op,omdat ik thuis loos ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet waar hoor. Ik zou een maatschappelijk werkster opzoeken die kan jou precies vertellen waar je jou zwervers uitkering aan kan vragen!
Postadres kun je meestal aanvragen op de locatie van je plaatselijke Leger-des-Heils-post. Ook kun je terecht bij Limor (doen hetzelfde als Leger des Heils, maar zonder de Here), maar die zitten niet overal en zijn vaak lastiger te vinden. Leger des Heils zit overal. Voor uitkeringsbegeleiding moet je ff een maatschappelijk werker checken; bij het LdH weten ze wel waar, meestal wel in het buurtcentrum te vinden. Suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je dak- of thuisloos en wil je een bijstandsuitkering aanvragen, dan is het van belang of je een adres hebt. Dat is zo als je
- een verblijfplaats als een woning, auto, boot of caravan op een vaste plaats hebt;
- een plaats, bijvoorbeeld bij vrienden of in een opvanginstelling, hebt waar je tweederde van de tijd zal overnachten (ongeveer 20 dagen per maand of 8 maanden per jaar); of
- een adres hebt waar jouw post kan worden bezorgd, bijvoorbeeld bij familie of vrienden.

Is één van deze situaties van toepassing, dan word je aangemerkt als thuisloze. Is het geen van bovenstaande situaties, dan heb je geen adres en word je beschouwd als zwervende dakloze.

Ben je thuisloze met een adres, dan moet je de uitkering aanvragen in de gemeente waar je dit adres hebt. Je kunt het adres alleen gebruiken als je echt in die gemeente verblijft. Verblijf je daar niet, dan moet je in de gemeente waar je de meeste tijd bent een adres vinden. Lukt dat niet dan wordt je ook aangemerkt als zwervende dakloze.

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/politiek-overheid/postadres-uitkering-aanvragen.192686 en http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/vaste-verblijfplaats-uitkering-loon.44685

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus niet mogelijk om via een postadres een uitkering te verkrijgen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb geen vaste verblijfplaats,postadres zoals gezegd is zeer moeilijk omdat je altijd met schuldeisers al kan op zich alleen de belasting meteen wat doen?
oftewel zoals hierboven zou ik als thuisloos moeten aangemerkt worden ,alleen willen ze daar niet aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens de site van het cwi zelf wel,plus volgens de regering en nederlandse wet heeft iedere nederlander recht op uitkering