Hoe werk een ballon?

Ik zoeken een goede uitleg op de vraag: Hoe werkt een ballon.
Voor een school project moeten we een kettingreactie maken met uitleg. Een onder deel van de baan is een ballon op een rietje die over een touwtje vliegt. Weet iemand er een goede uitleg bij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk eerst wat je wilt onderzoeken in je project, plaats hier dan een reactie met wat je wilt onderzoeken. Ik denk dat neer mensen je dan kunnen helpen!

Het beste antwoord

Een ballon bevat luchtdruk, deze heeft jou ballon op laten zwellen toen je hem opblies. Door deze luchtdruk knapt je ballon ook als je er te hard op drukt. Rubber is namelijk uitrekbaar materiaal. Als je het laat opzwellen probeert het zich weer kleiner te maken, hierdoor wordt lucht op mekaar gedrukt. Als je de ballon ontknoopt kan de lucht er eindelijk uit, het rubber blijft drukken, dus de lucht perst eruit. Hierdoor door verplaatsing van de lucht heeft het rubbertje; wat eerst de ballon was genoeg energie gevonden om zich voort te bewegen, het gaat vooruit!