Kan diabetes patient extra geld kregen van socialedienst groningen voor extra kost gemaakt voor speciale eten en hoeveel het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

1) Ten eerste verschillen de meningen erover of je echt suikervrij moet eten.
2) Suikervrij eten is niet veel duurder dan "gewoon" eten.
Dus zal de sociale dienst niks extra's betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gemeentes mogen zelf bepalen hoe ze het potje Bijzondere Bijstand opmaken.
U zult dus bij de soc dienst zelf een gesprek moeten aanvragen, hierbij zal uw inkomen bekeken worden, en vaak ook of u al van de voorgaande voorzieningen gebruik hebt gemaakt.
Hebt u bv een aanvullende verzekering die gemaakte kosten vergoedt, dan is er mogelijkheid dat u de kosten daarboven nog vergoedt krijgt. Hebt u zelf niet die aanvullende verzekering, dan past bijz bijstand ook niets bij. Zo werkt het tenminste in de gemeente waar ik woon
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je toch ingaan op het feit dat er weinig te verwachten is omdat er geen speciale voeding nodig is voor diabetes dus er is dan ook geen sprake van een mogelijke vergoeding.
Mijn zus is diabeet, zij eet gewoon met de pot mee, weet zelf wat zij moet doen en laten. Zij krijgt nergens subsidie voor haar ziekte, maar betaald wel meer aan premies van verzekeringen, dus eigenlijk betaald zij voor het ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal,Ja, ik heb aanvullende verzekering ook maar goede.Ik was benieuwd om te weten als kreeg ik financieel hulp of nee?Nu heb ik genoeg informatie : ))