Kun je een betaling in vreemde valuta verlaat kunnen opnemen tegen een andere koers?

Ik ben bezig een deal waar ik wat verkoop aan een amerikaan. Deze persoon betaald mij in dollars. De dollars worden natuurlijk meteen naar euro's omgezet. Maar is het ook mogelijk om deze dollars pas later om laat zetten naar euro's maar dan tegen een betere koers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt in de deal ook laten opnemen dat hij een bedrag aan dollars betaald dat omgerekend altijd gelijk moet zijn aan een bepaald bedrag in euro's op een bepaalde datum. Dan is het eindbedrag in euro's voor jou altijd gelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarnaast beiden diverse banken rekeningen in een vreemde valuta aan. Dan wordt het pas omgezet als je het naar een gewone euro-rekening overboekt. Maar dit zijn voornamelijk zakelijke rekeningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij sommige banken kan je geld in dollars op een rekening zetten.
Maar ik verwacht een langzame stijging van de euro, waardoor de dollar dus minder waard wordt voor ons.
Het blijft natuurlijk speculeren.
Deze bank staat een rekening in dollars toe: Keytrade.