Mijn werkgever heeft zonder overleg een ander contract gemaakt en opgestuurd naar mij.Omdat ik ben gaan motorcrossen.(ik had al vast contract)mag dat?

Ik zou als ik arbeidsongeschikt zou worden door motorcross 70% van me brutoloon krijgen, zonder verdere aanvullingen. In mijn vast contract staat al dat ik meer betaal voor evt aanvullingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi gezegd zo in de reacties. Dan kunnen er geen minnetjes geplaatst worden.....

Antwoorden (2)

Nee. Dit mag niet. Een arbeidscontract mag niet eenzijdig veranderd worden. Dus als jij niet wil tekenen sta je in je goed recht.
Ik zou gewoon even een gesprek aangaan met je werkgever. Bekijk ook het nieuwe kontrakt en kijk welke verschillen er zitten met je bestaande kontrakt. Bespreek dit met je werkgever en vertel hem waarom je wel of niet akkoord gaat. Probeer er in overleg uit te komen. Hij kan je niet dwingen en hij kan je daarvoor niet ontslaan. Maar hij kan je wel het leven zuur maken. Hij zal dan waarschijnlijk dossier gaan opmaken, wat zoveel betekent dat hij elke misstap van jou op gaat schrijven om uiteindelijk een reden te vinden om je te ontslaan. Dus dan word het er voor jou niet leuker op. Dus probeer er samen met je werkgever in overleg uit te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas niet @Geus. Als er kontraktueel niks is afgesproken over welke hobby's wel en niet kunnen dan kan de werkgever je niks maken welke hobby je ook kiest. Hij kan alleen in overleg de voorwaarden proberen aan te passen.
Dit lijkt me een typisch (ingewikkeld) probleem om voor te leggen aan een vakbond. Zij hebben de mensen die verstand hebben van zulke arbeidsrechtelijke zaken.

Ben je al lid van een vakbond, dan kan je gewoon bellen en een afspraak maken. Het beleid van vakbonden is dat ze in principe geen problemen behandelen die ontstaan zijn voor de start van het lidmaatschap, maar als je met een goed verhaal komt, dan wordt daar vaak wel coulant mee omgegaan. Zeker als het alleen om advies gaat.