Moet je belasting betalen indien je een procent krijgt als bv vermogensbeheerder?

Ik vroeg me af of een vermogensbeheerder die bijvoorbeeld 30%van de interest van zijn klant krijgt hierop belasting moet betalen of niet?

Ik woon in belgie trouwens

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ben niet precies op de hoogte van de preieze regels in Belgie, maar over het algemeen geldt (in heel Europa) dat je over inkomen belasting betaalt, en dit is inkomen. Dus : in principe ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt! Er is wel een grijs gebied voor kleine bijverdiensten, je mag een klein bedrag zwart bijverdienen, ik weet niet waar die grens ligt... Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar hoef je geen belasting over te betalen, maar je moet het WEL gewoon opgeven. Dat is geen grijs gebied, hoor, alleen nemen veel mensen dan de moeite van het opgeven niet. Maar een kleine bijverdienste is wel iets anders dan "werken" natuurlijk.
ronron1212
11 jaar geleden
Zodra je het over geld verdienen hebt is er een belastingplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het mogelijk om in bulgarije of monaco een fiscale verblijfplaats te maken zodat je daar belasting kan betalen maar er niet veel wonen. En dan hier een tweede verblijf hebben waar je meestal verblijft