wat wordt er bedoelt met: Zending is voorgemeld (tnt). er staat wel iets op hun site maar ik snap het nog niet helemaal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Dat is de eerste stap in het verzendproces.

De voormelding houdt in dat een bedrijf dat reguliere contacten onderhoudt met TNT een soort afspraak heeft over het veelvuldig verzenden van pakketten.

Het bedrijf meldt dat ze een pakket hebben aan TNT, dat is dan ook de eerste stap op de track en trace website.

Vervolgens wordt het pakket opgehaald door TNT bij het bedrijf, dat is het stadium 'in collectie'

Dan wordt er op een centraal punt gesorteerd wat waarheen moet, dat stadium wordt 'in sortering' genoemd.

Dan komt het stadium 'in distributie' het punt dus waar de auto van TNT rond rijd volgens een bepaalde route met je zending aan boord.

Tot slot heb je dan 'Afgeleverd' of als dat niet lukt het stadium waarin ze briefjes gaan gebruiken om aan te geven dat ze bij de buren bezorgd hebben of iets dergelijks.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat Antwoordman zegt klopt natuurlijk ook, het gaat met speciale software. Als ik als particulier een pakje verstuur gaat het wat anders, dan breng ik hem ook zelf weg, ik bedoelde hier alleen maar mee hoe het ongeveer gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je misschien ook wat dit betekend: Shipment pre-alerted
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pre-alerted is gewoon de Engelse term voor datzelfde voorgemeld. De website draait niet helemaal goed met alleen maar Nederlandse woorden.

Andere antwoorden (2)

Nee, dit is redelijk onbegrijpelijke taal, moet ik toegeven:

Voormelden
Als een zending wordt voorgemeld aan TNT Post maakt u via uw pc en eventueel printer zelf uw zendingen aan. U maakt verbinding met TNT Post, en in het informatiesysteem van TNT Post worden rechtstreeks de klant-en zendinggegevens opgeslagen, zoals bijvoorbeeld producttype, geadresseerde en aanvullende diensten. Op basis van deze gegevens kunt u uw persoonlijke statusinformatie 'op maat' opvragen. Dit voormelden gaat via uw pc d.m.v. aparte computerapplicaties van TNT Post. Bij niet-voorgemelde zendingen wordt alleen de barcode in het informatiesysteem geregistreerd.

Het betekent zo te lezen dat een opdracht hebt gegeven voor verzending. En verder is er nog niets gebeurd.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar is het dan wel mogelijk dat ik het pakket morgen krijg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, ik heb net even naar een voorbeeld van mezelf gekeken, dat ik hier om privacyredenen niet ga neerzetten, maar de zending was op 10 december voorgemeld en is op 11 december bezorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die melding nu nog ziet staan, is het waarschijnlijker dat je het pakketje overmorgen op zijn vroegst krijgt. TNT zal je pakket vandaag immers niet meer ophalen bij de verzender. Een vooraanmelding 's ochtends vroeg kan wél bij een pakket dat de volgende dag bij je wordt bezorgd: 's ochtends aangemeld, 's middags opgehaald, de volgende dag bezorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in SuzyQ.
Als je iets verzendt, bijvoorbeeld als bedrijf, en je wilt dat de klant via een track & trace code de zending kan volgen, moet je vóór de eigenlijke verzending aan TNT melden dat je het pakket wilt verzenden. Dat is dus de voormelding.

Wat het voor jou betekent als je die melding ziet: de verzender heeft TNT vertelt dat jouw pakketje bij de volgende zending zit die TNT daar op komt halen. Afgezien van eventuele decembervertragingen betekent dat waarschijnlijk dat je pakketje de volgende dag wordt opgehaald door TNT, naar het distributiecentrum wordt gebracht, en vervolgens (hopelijk de volgende dag) bij je wordt afgeleverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Inderdaad, zo kan het ook, kort maar krachtig.