Krijg ik mijn deel van mijn pensioen terug wanneer mijn ex komt te overlijden?

Mijn ex ontvangt conform de Wet Verevening Pensioenen een deel van mijn pensioen. Zij heeft geen partner. Indien zij overlijdt ontvang ik dan het deel waar zij recht op had en wat ik heb opgebouwd tijdens mijn werkzame leven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de site in de bron staat het allemaal haarfijn uitgelegd. Het komt er in principe op neer dat vanaf het overlijden van de ex-partner het pensioen weer teerechtkomt bij degene die het heeft opgebouwd, tenzij er bij de scheiding 'conversie' is toegepast. Hoe dat in elkaar zit kun je in de bron lezen.