Wat verdient een persoon die vaak voor de winkels de zelfkrant verkoopt?

Wat verdient een persoon die vaak voor de winkels de zelfkrant verkoopt...? Ik zie elke dag zon man die zon krantje verkoopt beetje zwerver typen en zegt tegen iedereen hallo enzo.. Maar zou hij die opbrengt zelf mogen houden of niet en is het een dakloze? Of niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iig een gratis krantje ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zelfkrant?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij onze AH stond ook zo'n kerel, aan het einde van de dag stapte hij in zijn nieuwe Mercedes en ging weet ik veel waar naar toe. Volgende ochtend stond hij er weer. Sinds ik dat gezien heb, geef ik die gasten niks meer.

Het beste antwoord

De straatkrantverkoper haalt zijn inkomsten voor het grootste deel uit geld dat hij toegestopt krijgt, zonder dat hij een krant hoeft te verkopen. Zijn inkomsten kunnen op die manier wel oplopen tot over de 100 euro per dag. dit is eens uit een onderzoek naar voren gekomen dat in het westen van het land is gehouden.

een straatkrant verkoper hoeft niet dakloos te zijn.

Wat uit politieonderzoek echter ook is gebleken is dat er achter de straatkrantverkopers soms een erg schimmige wereld van afpersing schuilgaat. Met name de verkopers uit Oost-Europa hebben soms te lijden onder een soort van maffia, die het grootste deel van de inkomsten aan het eind van de dag inpikt. Wellicht onbekend bij het grote publiek, maar wel de realiteit. De vraag rijst daarom ook, of het wel verstandig is, om geld te geven aan deze verkopers bij de deuren van de supermarkten.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze man die bij onze winkel staat zit er wel oost europees uit maar 100 euro. Dat is gewoon hadstikke veel ..
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
100 euro is ook hartstikke veel. vandaar ook ook dat de oosteuropese maffia het erg interessant vind, om verkopers in te zetten. vaak zijn dit kanslozen uit hun eigen land, die naar Nederland worden gehaald. soms worden ze nog duikdelijk verminkt, omdat dit bij het bedelen/ verkopen meer oplevert.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
een aantal jaren geleden speelde in Duitsland trouwens een soortgelijk maffiagebeuren. het bleek dat de turkse toiletbeheerders, de mensen die de toiletten bij de tankstations langs de Autobahn beheerden en schoonmaakten en hun inkomsten haalden uit wat mensen op hun schoteltje legden, massaal te worden afgeperst door de turkse maffia. om dergelijke praktijken te voorkomen hebben bijna alle tankstations nu toegangspoortjes ipv een beheerder voor de toiletten.

Andere antwoorden (1)

op tv bij wat ik dacht albert stegeman hadden ze er een special aan gewijd, ze worden gewoon met busjes uit gependeld en later weer opgehaald. Ze krijgen standaard verhalen mee van kinderen die zouden hebben en ziek zouden zijn. Als ik wat geef, en echt dat komt bijna nooit voor, dan is het alleen als ze er wat voor doen, muziek maken of in iedere geval vriendelijk zijn. Niet zoals je wel eens ziet met een iphone staan te bellen met dure nike schoenen aan.

maar om een lang verhaal kort te maken, er is een groot gedeelte die de boekje moeten kopen en het bestaat voor 90% uit Oosteuropeanen die dat als gewoon werk zien, let maar eens op, moeder staat aan de ene kant van een winkel centrum en de vader aan de andere kant.

De echte straatkrant van vroeger word niet eens meer gemaakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zover ik het me kan herinneren liepen de opbrengsten op tot ongeveer 1600 euro!