crises inderdaad ???

Merk er nog niks van, geen crises hier hoor :p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wantrouwen in het financiele systeem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk op deze site en je weet alles...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Crises ken ik nie, als je de crisis bedoeld dan verwijs ik je naar de eerdere vragen die daarover zijn gesteld. Type crisis in in het zoek gedeelte en u zult vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebberigheid en het domme idee dat de economie altijd moet groeien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de duidelijk maar zo, misschien bedoelt hij meer crises dan de financiële crisis!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is inderdaad handiger om aan te gegeven welke meervoudsvorm aan Crises jij wilt bespreken. Een aantal crises kan doelen op van alles: Luchtverontreiniging, maatschappelijk onwenselijk klimaat, financieel klimaat. Wees duidelijk welke wel en niet binnen jouw context vallen.

Indien je de Financiële crisIs bedoelt, controleer dan voortaan je vraag op spelling voor je hem verstuurt. Overigens eindigen in het Nederlands vragen met een ? (vraagteken).

De reden van de crisis (aannemende dat je de financiële crisis hiermee aangeeft) is het vertrouwen dat iedereen had in de kapitalistische marktwerking. Dit is ook de reden dat de huidige verliezen ook alleen kunnen worden opgelost door gaten met gaten te vullen en over ongeveer 7 jaar zitten we nog dieper dan we nu zitten. Vooral omdat er geen werkelijk gat meer is (communisme) en men verwoede pogingen doet om oorlog aan de gang te houden, zodat het verlies van geld aan consumptie van wapens niet al te veel betwijfeld wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door onverantwoord lenen en uitlenen van geld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe is er sprake van meerdere crisissen: de energiecrisis, de milieucrisis en de financiële crisis. De basis van alle drie de crisissen is overconsumptie. Het meer willen hebben dan mogelijk is. De energie is vrijwel op, waardoor de olieprijzen afgelopen zomer snel stegen. Er moeten snel maatregelen worden genomen om een milieucrisis af te wenden. De gevolgen toenemende onzekerheden. Vervolgens ging het mis op de financiële markten. Het vertrouwen in de banken verdween en door dit alles het vertrouwen in de toekomst en dus in de beurzen. Helaas is dit pas het begin van enkele decennia aan onrust. We beseffen nog steeds niet hoe slecht bijvoorbeeld het milieu er voor staat en we vertrouwen nog altijd teveel op goedkoop winbare energie, die minder en minder makkelijk voorhanden is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen willen veeeel voor weinig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er werden steeds meer 'afgeleide financiele producten' gemaakt.

Simpel voorbeeld, een heel pakket van leningen (met verschillende risico's) als 1 geheel verkopen aan een andere bank. Daarvan is dus het 'opgetelde risico' moeilijk in te schatten. Het kan wel maar het is moeilijk.

Zo zijn er steeds meer, nog veel ingewikkelder producten gemaakt door banken, die door banken onderling werden verhandeld.

Deze bankier-handelaars kregen door de jaren heen steeds minder 'voeling' met de producten waarin ze handelden. Ze begrepen hun eigen handel niet echt goed meer. Waardoor het financiele risico dus niet goed kon worden ingeschat.

Als dan ineens het zaakje gaat schuiven gaat het heel snel, niemand vertrouwd geen enkel product meer en alles is ineens veel minder meer waard. Ook de producten die gewoon een goede intrinsieke waarde hebben.

Als je daar een neus voor hebt (!!) is het nu zaak om in die dingen te investeren die op dit moment veel minder gewaardeerd worden dan de daadwerkelijke intrinsieke waarde. Vroeg of laat gaan die weer omhoog.....

Maar welke producten? En wanneer? Wie het weet mag het zeggen:) (maar waarschijnlijk houdt hij zijn mond en koopt gewoon)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De banken leende geld uit aan mensen die dat niet konden terug betalen