Als er bij een vacature staat dat je voor, laten we zeggen 20 augustus, moet reageren. Mag het dan nog op de 20ste? Of ben je dan te laat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat je dan te laat bent. Voor een bepaalde datum betekent letterlijk tot aan die datum, niet tot en met die datum. Je kunt het wel altijd proberen natuurlijk, maar er is een kans dat je niet mee wordt genomen in de selectie.
In het verleden ben ik zelf ook wel eens verantwoordelijk geweest voor het aannemen van wat mensen. Ik hanteerde toen het volgende:
Valt een genoemde datum op een vrijdag, dan is de kans groot dat ze pas op maandag gaan selecteren. Is de datum (zoals de 20e augustus) op een maandag, dan is de kans groot dat ze ook daadwerkelijk die maandag aan de gang gaan met de selectie.
Brieven die dan op dinsdag nog binnen kwamen opende ik niet meer als er tussen de mensen die zich aan de genoemde datum hielden genoeg potentieel zat (in mijn ogen hadden die mensen namelijk meer enthousiasme om voor het bedrijf te komen werken dan degene waarvan de brief op of 1 dag na de datum binnen kwam).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als er staat voor 20 augustus dan moet je voor 20 augustus reageren. 20 augustus zelf is niet voor 20 augustus! Dus je bent te laat:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis. Solliciteren mag je altijd. Als je brief al te laat is, hoe accuraat werk je dan?
Als je een goeie brief s hrijft, een heel geschikte kandidaat bent, er niet veel (goeie) reacties zijn...

Ja, je mag soliciteren. Kan vriezen, kan dooien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag niet op de 20e nog reageren. Want ze zeggen VOOR de 20e en niet tijdens of na op op de 20e.

M.V.G. Donny
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon solliciteren. Jij kunt er niets aan doen dat je bijv met vakantie was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja mag natuurlijk nog reageren, de vraag is natuurlijk of hij nog in behandeling wordt genomen. Eventueel kun je er een meer open sollicitatiebrief van maken als je echt te laat bent.
Maar je kunt ook altijd aangeven in je brief dat je de vacature nu pas zag en dat je, ondanks dat het tot de 20e is, toch wilde reageren omdat de vacature je heel erg aansprak (of zoiets). Klinkt namelijk best enthousiast als je het toch nog wilt proberen ook al is de kans aanwezig dat je niet in behandeling wordt genomen, toch?