Stel; iemand raakt in coma en na een aantal jaren wordt hij weer wakker. Verval je dan in de ziektewet en krijg je maandelijks een uitkering?

Alle vaste lasten, zoals iig ziektekostenverzekering, gaan nm ook gewoon door.

Toegevoegd na 5 minuten:
Uiteraard bedoel ik niet dat je na het ontwaken in de ziektewet komt maar op het moment dat je in coma raakt

11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Tijdens de coma loopt de ziektewet al. Als je na 2 maanden nog niet werkt kom je óf in de WAO of (tijdelijk) in de WW (max 36 maanden). Het ontwaken heeft niks te maken met begib van een uitkering.

Toegevoegd na 48 minuten:
maanden=jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
na twee jaar pas vdijken
ronron1212
11 jaar geleden
ww max 38 maanden.
Iemand die in coma komt is gewoon ziek voor de werkgever.
Na twee jaar is iemand voor de werkgever niet meer ziek maar arbeidsongeschikt. Dus er is dan een arbeidsongeschiktheid van toepassing.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker.
En de kans dat je, na enkele jaren in coma te hebben gelegen, ooit nog aan het werk komt, is fictief.
ronron1212
11 jaar geleden
geen www maar arbeidsongeschiktheidsuitkering. Nee je bent geen geld machine dat is het sociale recht wat elke werknemer heeft dus ook iemand die in coma ligt. daarnaast moet je niet vergeten dat je ook bepaalde eigenbijdrage moet betalen en de familie ook nog steeds verder moet leven met mogelijk hogere kosten dan voorheen. Alles stopt op het moment van overlijden.