Waar komt iemand in terecht die 38 maanden nog werkloos is ?

Stel je hebt na 38 maanden nog steeds geen werk gevonden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je maximum van ww uitkering hebt behaald en je geen wao/wia uitkering hebt en je meer dan +/- 5000,- euro spaargeld (bijstandsnorm) hebt dan val je helemaal nergens meer in. Je hebt dan geen rechten meer behalve interen op je spaargeld.
Amadea
11 jaar geleden
CWI helpt je aan een baan of cursus? No way, daar heb je helemaal niets van te verwachten!

Het beste antwoord

Als je na je 50e werkloos bent geworden krijg je IOAW, een uitkering tot bijstandsniveau; je mag hiernaast ook b.v. je gouden handdruk opmaken zonder gekort te worden. En als je na je 60e werkloos bent geworden is er de IOW (zie dezelfde link). Anders kom je in de bijstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige dat dan nog rest is de bijstand.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit ontslaat je niet van de verplichting om te blijven solliciteren.
Maar als er voor de rest geen inkomsten zijn krijg je een uitkering van de gemeente.
Via de link kun je wat meer te weten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je komt echter ook niet 'zomaar' in de bijstand, als je een paar duizend euro spaargeld hebt, of overwaarde in je woning, dan kun je dát helaas ook vergeten...
De bijstand, en dat is geen vetpot.
Voor een alleenstaande (excl. vakantiegeld): euro 635,02/maand. Voor een alleenstaande ouder euro 889,02/maand en voor een gehuwde 1270,03/maand.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je komt echter ook niet 'zomaar' in de bijstand, als je een paar duizend euro spaargeld hebt, of overwaarde in je woning, dan kun je dát helaas ook vergeten...