Supermarkt zoekt medewekers, maar wat moet ik vragen?

Bij de supermarkt hangt een briefje dat ze medewerkers zoeken van mijn leeftijdscategorie. Ik wil hier graag werken (dit is dan wel mijn eerste baantje), maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen om duidelijk te maken dat ik in de functie interesse heb.

Ik wil graag goed overkomen (kom er namelijk vaak en wil dus niet voor gek staan o.i.d.), dus weet iemand wat ik als beste kan vragen/doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb het zelf vaak genoeg mee gemaakt, dit was bij AH C1000 en Edah (ja ik weet het lange tijd geleden) Gewoon naar de Info balie gaan en vragen om een sollicitatie formulier. Of eventueel, als de vacaturen online staat (bij AH is dit vaak zo) via de website invullen. Maar via de winkel zelf gaat vaak sneller.

Het beste antwoord

Je gaat er naar toe, en vraagt degene te sprejen die over de vacatures gaat. dan zeg je dat je graag daarwilt werken: bv omdat ke het zo'n prettige winkel vindt. Zorg dat je er goed verzorgd uitziet als je gaat. Spreek duidelijk, en als je gewend bent dialect te praten, probeer dat even niet te doen.
En ze snappen heus wel dat je nog niet gewend bent aan solliciteren.
succes

Toegevoegd na 1 uur:
Misschien krijg je een formulier mee om in te vullen, misschien krijg je gelijk een gesprek. Dat ligt eraan of degene die over de vacature gaat op dat moment tijd heeft. Het is ook altijd wel beleefd om te vragen of meneer of mevrouw X tijd heeft. Dus niet :ik wil meneer x spreken, maar: zou meneer x even tijd hebben voor mij, want ik wil graag solliciteren. Dan hoor je wel wat de bedoeling is. Als je een agenda hebt ofzo, neem die mee zodat je een afspraak meteen op kunt schrijven, vraag of je nog iets mee moet brengen.
Vergeet ook niet te bedanken voor de inlichtingen en/of het gesprek.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Maar 'moet' ik dan meteen op gesprek of krijg ik eerst een formulier die ik thuis in moet vullen?

Andere antwoorden (2)

Kijk wat er op het briefje staat, moet je bellen of moet je naar iemand vragen?

Als er niets op staat ga je naar de servicebalie en zeg je dat je geïnteresseerd bent in het werk en bij wie je daarvoor moet zijn.

Maak je er verder niet te druk om, ze zullen je vragen stellen, ze willen weten welke uren je kunt werken etc en je moet je id bewijs meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Krijg ik geen formulier mee of zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe het gaat bij jouw supermarkt, dat kan best.
Ik zou niet bellen, maar naar de klantenservice of iets dergelijks gaan en anders naar de gewone kassa. Je verteld dat je het briefje hebt gelezen en dat je interesse hebt. Zorg dat je duidelijk en rustig praat. ;-)

Wss laten ze je vervolgens een sollicitatieformulier of iets dergelijks invullen. Of je krijgt iemand te spreken die daar over gaat en dat verder met je regelt.

Toegevoegd na 44 seconden:
wss = waarschijnlijk