ik ben 17jaar en heb deeltijds via school gewerkt en ik had een belastingsbrief gekregen kan het zijn dat ik terug trek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eerst even wat recht zetten, je "trekt" niet terug maar je "krijgt" terug is de juiste zinsnede.
Verder staat er in de brief een reden waarom de belasting deze heeft gestuurd, en het is dus zeer goed mogelijk dat je teveel loonbelasting en premie hebt afgedragen en je dus online een T- biljet moet invullen om dit terug te krijgen.

Ga even met die brief naar de boekhouder van het bedrijf waar je deeltijds hebt gewerkt, die kan je zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de boekhouder? Die ziet je aankomen.... dat kun je toch zelf wel uitzoeken. Het is handiger als jij zegt hoe de vraagsteller dit zelf kan doen, ook handig voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jezelf problemen met boekhouders of zo? Het is heel normaal dat je even langs de boekhouder gaat met dit soort problemen. Ik gaf in eerste instantie al aan overigens om het zelf te doen, met bron naar de belastingdienst. Maar niet iedereen heeft HBO Economie gestudeerd en zeker niet als je pas 17 jaar oud bent.
Je word overigens ook nog niet geacht zelfstandig te kunnen leven op die leeftijd wat de huidige wettelijke leeftijd van volwassenheid is 18 jaar (of je dan werkelijk volwassen bent dat blijft een vraag, sommige mensen zijn met hun veertigste nog niet volwassen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even dit als de vragenstelster "dit zelf wel kon uitzoeken" dan had zij de vraag hier niet gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan had zij zeker geen "trekt" in plaats van "krijgt" gezet. Dus dit is helemaal geen slecht advies. Overigens kan ze ook gewoon haar ouders ofzo vragen even te helpen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik vind een boekhouder niet nodig, er is geen klap aan en dat kun je gewoon uitleggen met een goede link. Verder zijn er genoeg mensen in iemands omgeving die even willen helpen. Ik zeg niet dat de vraagsteller het zelf kan uitzoeken, ik zeg dat jij best een antwoord kan geven WAARMEE de vraagsteller het zelf kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder is je link veel te algemeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gaf een goed antwoord met een goede link! Wat jij doet is gewoon zielig reageren op een correct gegeven antwoord, of wil je zo graag die tien punten voor de beste vraag . Weet je wat je mag al mijn punten hebben ik haak hier namelijk af. ik dacht een leuke site gevonden te hebben om mensen te helpen, maar nee! ook hier zitten stumpers die op elke slak zout moeten leggen.
ronron1212
11 jaar geleden
stroke33 dat is de algemene link van de belasting daar heeft iemand die er niets van snap niets aan. Veder de boekhouder van een bedrijf heeft wel wat anders te doen dan overal voor medewerkers hand en sp[andiensten te verrichten. Dan is het ook nog maar de vraag of de boekhouder in het zelfde gebouw en in de zelfde stad zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Ronron! Stroke als je wat anders had gereageerd op mijn eerste reactie, een betere link gegeven had (had ik ook gezegd, hier snapt niemand wat van) en niet als advies had gezet: GA even.... had je van mij een plus en de 10 pnt gekregen. Het gaat mij om het helpen van de vraagsteller maar met jouw antwoord help je niemand.
ronron1212
11 jaar geleden
Pelle hij is weg afgemeld denk ik kan niet tegen kritiek.
Misschien was het handig als je vermeld had wat er in die brief staat maar ik vermoed dat je wel wat terug kunt krijgen.

Je kunt zelf heel snel berekenen wat je terug kunt krijgen via deze link: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/jongeren/ meer informatie over hoe je het kan terugkrijgen vind je hier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/prive/jongeren/

Als je samen met een volwassene even de eerste link doorloopt weet je precies hoeveel je terugkrijgt en onderaan staat ook hoe je dat terugkrijgt. Het kan nu alleen over 2011 of eerder. Je hebt een digid nodig en die kun je hier aanvragen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/jongeren/teruggaaf_jongeren/begrippen_jongeren/digid je jaaropgaaf van waar je gewerkt hebt, je bsn nummer (staat op je id bewijs) en eventueel gegevens over je studiefinanciering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb 1jaar deeltijds gewerkt , maar ik dacht dat je pas een belastingsbrief kreeg als je 18jaar was en vast werk had , maar ik heb dus een belastingsbrief gekregen om in te vullen een paar maande geleden en dat heb ik ingevuld maar ik vroeg me af om dat ik 17 ben of ik zou moeten betalen of terug krijg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan ik niet zeggen zonder jouw gegevens, als je de link volgt en invult kom je daar in een paar minuten achter.