Hoe kan ik fraude met chipknip aantonen?

Bij mijn bedrijfsrestaurant kan ik alleen betalen met chipknip, maar ik vermoed dat er fraude aan de gang is, omdat ik redelijk vaak ineens '0,00' euro heb op mijn pas (wat soms echt niet kan). Het vervelende is dat ik dit niet kan aantonen, omdat ik geen rekeningen krijg en ik niet kan aantonen dat ik alleen het geld besteed aan het bedrijfsrestaurant. Heeft iemand een idee hoe ik eventuele fraude wel kan hardmaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik werk zelf op afdeling fraude van de bank, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Wat je kunt doen is laad je chipknip op voor 10 euro en houd voor jezelf bij het bedrag wat je besteedt in de kantine. Bij het chippen zie je ook altijd het bedrag in de display en dan geef jij pas akkoord.
Je kunt nadat je betaald hebt in het restaurant het bedrag op je chipknip controleren, door op saldo te toetsen in de automaat waar jij je chipknip oplaadt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kathlyn ++ helemaal mee eens vraag me wel af hoezo fraude je ziet toch wat je moet betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies: voor je betaalt stop je je pas erin en druk je op het vraagteken, dan betaal je en dan druk je weer op het vraagteken. Hoe simpel kan het zijn?
Aantonen is lastig omdat een chipknip in feite een digitale portemonnee is. Als je contant geld uitgeeft is ook niet aan te tonen waaraan je het allemaal uitgegeven hebt.

De oplossing lijkt mij tóch:
een uitdraai van de kassabon aanvragen. Bij een modern betaalsysteem is de kassa verbonden met het chipknipapparaat en verschijnt daardoor 'betaald met chipknip' op de kassabon.

Als het gescheiden apparaten zijn, dan een bonnetje uit een afdrukapparaat dat verbonden is met het PIN-/chipknipapparaat zelf.

Hierin moet voorzien zijn, want anders zou de beheerder van het bedrijfsrestaurant ook geen kascontrole kunnen uitvoeren.
Computoon