Ik werkte altijd fulltime tot ontslag, wil nu parttime werken en ontvang daarom een parttime uitkering. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt een beetje van een aantal zaken af, maar ik denk dat je een ww-uitkering hebt? Dan zal je uitbetaling afhangen van je beschikbaarheid. Ben jij niet beschikbaar voor een fulltime baan, dan krijg je voor zover ik het weet ook geen fulltime uitkering. Zou je aangeven dat je helemaal niet beschikbaar bent voor werk, dan zou de uitkering immers stoppen.
Ww is dus wel een recht, maar wel een recht met voorwaarden.
Als het een andere uitkering is laat het dan even weten door een toevoeging bij je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je voor minderen uren beschikbaar bent als waarvoor je ontslag kreeg, en nu dus ww-uitkering voor krijgt, dan kan dat invloed hebben op de hoogte van je uitkering.
Als je fulltime of gelijk aantal uren beschikbaar blijft en je krijgt een part time baan, dan krijg je meestal nog een resterende uitkering voor het overgebleven aantal uren dat je werkeloos blijft (WW vult dus het overgebleven aantal uren aan). E.e.a. gebaseerd op uitgangspunt dat je een WW uitkering ontvangt en geen bijstandsuitkering.
anneliez
11 jaar geleden
Dat klopt, je wordt betaalt voor de uren dat je beschikbaar bent.Je had beter niets van je parttimewensen kunnen vermelden. Het klinkt allemaal raar maar het is wel zo. als je zegt fulltime te willen werken, had je bij een parttime baan de niet gewerkte uren ook nog uitbetaald gekregen.
Ps vreemd dat ik niet gewoon kan antwoorden, hoop dat de reactie wel gaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt parttime werken maar heb nog geen werk gevonden.
Je hebt gezien je arbeidsverleden wel recht op een (tijdelijk) uitkering.
Dus betalen ze je uit conform je wensen. (Parttime)
Dat klopt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kan dat, je krijgt toch ww gebaseerd op het aantal uren dat je de afgelopen 12 maanden werkte... , of is dat veranderd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met informatie welke vraag steller geeft is elk antwoord goed. (Of fout)
Hoe ontslag?
Wat voor "uitkering" Maar hoogte van ww kun je zelf uitrekenen.
http://www.berekenhet.nl/modules/werken/wwuitkering.html

Antwoorden (1)

Dat klopt, je wordt betaalt voor de uren dat je beschikbaar bent.Je had beter niets van je parttimewensen kunnen vermelden. Het klinkt allemaal raar maar het is wel zo. als je zegt fulltime te willen werken, had je bij een parttime baan de niet gewerkte uren ook nog uitbetaald gekregen.

Voor het aantal maanden/jaar dat je een uitkering krijgt wordt gekeken naar het aantal dienstjaren. Hoe langer dat is hoe langer WW (tot max dus) Maar als je altijd 40 uur gewerkt hebt, en nu aangeeft minder te willen werken, willen zij ook minder uren uitkeren.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt? Wow, dat wist ik niet!
anneliez
11 jaar geleden
je komt er vanzelf achter als je er mee te maken krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja maar je moet dus WEL beschikbaar zijn voor die andere uren, dus ook solliciteren en je kunt dan niet zomaar een baan weigeren die fulltime is waarbij je je parttime baan moet opzeggen! Zo makkelijk is het niet.
anneliez
11 jaar geleden
Als je een parttime baan hebt gevonden, die genoeg oplevert dan heb je niets meer met het UWV te maken, dus dan laat je je uitschrijven en klaar.
als je nog ingeschreven blijft moet je blijven solliciteren voor de andere uren,dus werk je 24 uur dan zul je nog voor 2 dagen moeten solliciteren. maar hoe groot is de kans dat je die uren kunt vullen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar waarom zet je dat niet in je antwoord anneliez, je gaat nu wel heeeeeel kort door de bocht. Daarnaast kunnen ze eisen dat je op een fulltime baan solliciteert en die liggen een stuk ruimer voor het oprapen dan een baan van 2 uur. Sorry maar ik vind het een slecht antwoord, je kunt niet lang volhouden dat je fulltime wilt werken en niet gaat solliciteren en niet beschikbaar bent voor de overige dagen van de week.